onsdag 10 maj 2017

Onsdagens väder


Meen så himla nice... not ❄️
Ett riktigt ovälkommet snöoväder drabbade Åsele under eftermiddagen,
helt jäkla o-kul ☃️

Tydligen är årets maj den kyligaste på många år,
enligt nyheterna har det sedan 1950/60 aldrig varit så kylslagen majmånad som i år.

Vädermässigt är vi typ i mars/april ⛄️

Bilderna tog jag vid 16 tiden då jag var till Apoteket.


Bara som upplysning så ska jag i morgon köra - på sommardäck - till Lycksele,
min far ska på återbesök/undersökning på Sjukhuset, å självklart följer jag med som chaufför å sällskap, jag är ju "närmast sörjande" 😏 å vill veta vad läkaren säger.

Eftersom min far har en "tidig" tid så åker vi redan strax efter kl 7,
bättre att få vänta en kvart längre på sjukhuset än att komma försent
eller behöva köra fortare än väglaget egentligen tillåter.


Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Tyckte metrologerna vi är en månad efter... märks verkligen haha.

Tyvärr är det sant, men det är helt galet, hoppas det kommer en uppföljning på detta :)

Ami sa...

Nej, nu får det väl vara slut på vintern hos er....
Kör försiktigt i morgon och hoppas allt går bra för din far!
Kram

ullie sa...

höde oxå de va kallaste maj 55 år tillbaka AVSKYR!!
ge mej sommar nu !

Skickar stor kraaaaaaaaaam o hoppas det går bra i morg

BP sa...

Alltså mina "försändelser" med sol och värme verkr inte ha kommit fram till varken dig eller mina kompisar i nollåtta. Gjorde mitt bästa - jag lovar!!!

Kör försiktigt imorgon. Å tiden att gå upp ur sängen är okristen om du frågar mig. Jag brukar boka om mina läkartider till mänskliga diton;-)

Kattis sa...

Nej vad trist med snö igen för er, hoppas det går bra att köra med vinterdäcken. Vi bytte till sommardäck så sent som i tisdags, vi hade snö senast i måndags!��
Är verkligen en kall månad i hela Sverige verkar det som.

sv: Ja många "självklara" tips men kanske bra att bli påmind ibland!

znogge sa...

Våren är verkligen gräsligt sen i år :-( Hoppas att det inte kommer mer snö när ni har en bit att köra men visst är det klokt att vara ute i god tid. Hoppas det blir positiva besked för er i dag.

Kram

"LillaSyster" sa...

Ja, det är väderbakslag på bakslag. Hörde igår att det kommit 4 cm snö på Öland och där har aldrig uppmäts snötäcke under majmånad. Det var -7 i Visby också helt otroligt. Natten har inte vart så kall här inatt, men nu har jag täckt av allt igen, dags att åka till jobbet. Hoppas att din resa gick bra och att ni fick bra besked. Kram

Ama de casa sa...

Men fyyy vad onödigt! Det är ju ändå snart mitten av maj...

Håller tummarna att allt går bra - både bilandet och sjukhusbesöket!
Kram

Annie sa...

Ha en bra dag :)

Kram