lördag 27 maj 2017

Nycklar på bordet - otur eller?

Enligt Js mor för det otur med sig att lägga nycklar på bordet,
jag anser dock det är bättre att som här...
- bild från torsdagens besök på 50tals caféet i Hälla -
bättre lägga dem så jag vet vart jag har dem 😊

 

Hur tänker Ni,
är det förenat med otur om man lägger nycklarna på bordet?

Med tanke på att hemfärden gick utan problem,
trots nycklar på bordet,
medan jag glömde både mobil + pengar på vägen dit ☺️
så hade vi absolut inte mer otur 😶


Blogg100 logotype 
Det här är inlägg nr 88 till Blogg 100



Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Vet inte om det förs otur direkt, men undviker lägga nycklarna på bordet haha..

jag var i mlamö och såg sm-finalerna i handboll =)

"LillaSyster" sa...

Gammalt skrock =)Men själv jag lägger inte nycklarna på bordet, jag "spottar" (tvi, tvi, tvi) över axeln då det går en svart katt över vägen. Jag går inte under stegar - men mest för att man då kan få något i huvudet och jag plockar inte in ljung. Jo, jag är nog lite skrockfull =) Ha en skön kväll här är det ljummet och gott efter den varma soliga dagen. Kram

Veiken sa...

Jag lägger ofta mina nycklar på bordet.... Jag vet mycket väl att det ska bli otur av det, men jag har klarat mig än så länge! Kram

BP sa...

Jag är inte skrockfull, så nej - nycklar på bordet för inte otur med sig;-)

ullie sa...

ha ha nä ingt skrock så här direkt .

ja du i dag har vi haft 32 gr . o 28 i skuggan ett tag men nästan för varmt men Vem vågar säga det inte ja som bönar o ber om värme hahah

nej men är du så slut? inget särskilt? Tänkt att du varit lite upptagen då C är där så brukar det ju bli man har fullt upp o me karaten o så va duktig hon e .
kramar fina vännen o hoppas då morgondagen blir bättre <3

Kattis sa...

Njae jag tror inte det bringar otur att lägga nyklarna på bordet men har fått höra det under hela uppväxten. Därför reagerar jag alltid när någon annan lägger sina nyklar på bordet!��
Ha en fin söndag!

Ama de casa sa...

Vi hänger nycklarna i nyckelskåpet så vet vi var dom är. Men det har inget med otur eller inte otur att göra. Är inte skrockfull.
Men jag kan inte låta bli att tvi-tvi-tvia när en svart katt går över vägen. Sen går jag inte under stegar, men det har mer att göra med att jag inte vill få nåt i huvudet (uppifrån alltså) :-)

Okej. Kanske är jag lite skrockfull trots allt :-D Men inte när det kommer till nycklar på bordet.

Ami sa...

Jag är inte skrockfull! Så här lägger vi nycklarna på bordet :)
Kram

Nilla sa...

Jag är inte skrockfull så jag tror inte på otur men efter att ha arbetat med ett gäng skrockfulla damer så undviker jag ändå att lägga nycklar på bord eftersom de flög i taket varje gång det hände :-) kram