måndag, maj 15, 2017

Gå ej i skidspåret


Två Bullen promenader

Tisdag 9 maj


Som synes var det fortfarande snö och älven var istäckt delvis.










Torsdag 11 maj

Som synes började det vara mindre gott om snö denna dag,
onsdagens nysnö tog liksom med sig gam'snön då den försvann,





Även om det inte blev så många promenader eller så många kilometer gådda...
så känner jag ändå att nu efter ett månadslångt skov/sämre mående så finns det hopp,
jag börjar så sakteligen återvända till livet och mitt inbillningsfriska mående. 

Jag tycker det var vansinnigt onödigt att jag skulle behöva bli sämre,
visst förstår jag att jag är sjuk, även om jag har svårt att acceptera... 
men varför måste jag påminnas så där rejält,
en riktig käftsmäll...

Det är svårt att komma igen, komma igång efter drygt fyra veckors sämre mående.

Nu hoppas jag på ett långvarigt inbillningsfriskt mående.


Blogg100 logotype 
 Det här är inlägg nr 76 till Blogg 100

8 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Skönt att livet vänder till det bättre! Att inte gå i skidspåret borde ju vara en självklarhet. Natten till idag och på förmiddagen regnade det här och det luktade så gott då man kom ut - härliga vårdofter. Nu blir det sängen efter en låååång och ganska tung arbetsdag. God natt!

ullie sa...

Hoppas den förbaskade snön försvinner nu !!

ja ja ja va skoj grått älskar ja oxå ju så fint o fräscht gör de du kommer inte ångra dej . förnyelse är alltid bra för själen =)

så skönt att du är piggare vännen <3 Hräligt

fin tisdag kramar

BP sa...

Från vinter till vår på baranågra dagar hos dig i norr. Toppen bilder, men jag är glad att slippa se snön;-)

Kattis sa...

Skönt att det vänder till det bättre igen, håller tummarna för att det håller i sig. Härligt att det börjar se ut som vår även uppe hos dig!☺

znogge sa...

Skönt att det har vänt till det bättre man svackan var väl onödig. Hoppas måendet håller i sig länge nu hos dig.

Kram

Ama de casa sa...

Oj! Där gick det undan med snösmältningen minsann! Härligt :-) Härligt också att du mår så mycket bättre!

Ami sa...

Nu håller vi tummarna att du kommer att känna dig bättre :)
Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Spännande att se hur snön försvinner hos er :).