måndag 3 april 2017

Vecka 6, sammanfattning, Må Bra 2017


 

Promenad fredag med Bullen


Veckans sista promenad 


 Efter det jag varit in på biblioteket och hämtat mina två beställda böcker 
tog jag med Bullen på promenad











  För en tid sedan påbörjade jag mitt nya mål,

 

jag har tänkt "Vätternrundan..." 😊

ett cykellopp, men jag har alltså tänkt gå sträckan 30 mil,

med start 19 februari och målgång 25 juni.

 

 

 

 

Hur vida jag kommer att lyckas eller inte... 
jaa det vet man ju aldrig.

 

 

Vecka 1,  8.68 km

Vecka 2,  14.2 km

Vecka 3,  20,23 km

Vecka 4,  20.16 km 

Vecka 5,  19.57km

Vecka 6,  15.7km 

 

Jag har alltså nu gått sammanlagt 98,54km 

 

  Under veckan som gått blev det bara fyra promenader då vädret, 
väglaget ställde till svårigheter,
först ishalka och sedan kom då snön å gjorde det än mer besvärligt.

Jag hade som mål att jag skulle ha tagit mig förbi Jönköping - 104km
men tyvärr så har jag en bit kvar.

 

 illustrerad bankarta VR 2017



Ödeshög 47 km
Hit brukar det gå fort, många som hejar och inte så många backar. 
Tänk på att du fortfarande har 250 km kvar så spar på krafterna.
Ölmstad 83 km
Inte långt kvar till Jönköping och den varma måltiden.




Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 34 till Blogg 100

8 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Sakta men säkert är ett fantastiskt uttryck. Det är resan och målet som är det väsentliga, inte hur fort du tar dig dit. Speciellt inte om det är på bekostnad av måendet 😘 Heja dig! 💖

BP sa...

Fantastiskt jobbat! Å vilka härliga bilder från promenaden. Den andra bilden från slutet är helt underbart - ett vykort!!!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Underbart gjort måste jag säga :D.

ullie sa...

Du är så himla duktig

vilket fint väder ni har oxå Kanske kan snön börja smälta? :D
Tänker bara så ni slipper om allt hala :D

Ha en fin morgon dag vännen kramar

Veiken sa...

Du väljer riktigt bra mål hela tiden. Du vet precis var du befinner dig. Jag tror att jag ska göra något liknande i vår! Ha det så gott kram!

Kattis sa...

Denna vecka sitter Jönköping, håller tummarna för bättre väglag!�� Härliga bilder som vanligt!

Ama de casa sa...

Klart att du grejar det! :-)

Ser ut som om snön håller på att ge med sig också - härligt! :-)

Ami sa...

Du är duktig som kämpar på!
Kram och trevlig tisdag!