torsdag 13 april 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV 
13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 
17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind

Sov du lilla videung (inbunden)

Nu har jag läst de fyra delarna i serien om Tom Stilton & Olivia Rönning,
jag tycker nog att denna bok var bäst av de fyra.
Böckerna går att läsa fristående även om det är lättare att förstå den privata intrigen i de olika personernas gemensamma historia bör man läsa dem i ordning.




Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
Sagolunden är en spännande spökhistoria,
rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn 
Rum 213 är en spännande spökhistoria, 
jag har nu läst klart den för Elin och vi båda gillade den,
rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.


Ishavspirater (inbunden)

För tillfället läser jag Ishavspiraterna av Frida Nilsson för Elin,
hittills har vi båda tyckt boken varit bra,
lite skrämmande men det är ju meningen 😉
en perfekt högläsningsbok så här långt...
kan inte tro att min uppfattning kommer att ändras.

 

Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones


Alla böcker 

  om jag inte skriver 

*Denna ska jag läsa nu*

på denna lista har jag läst.





Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 44 till Blogg 100

8 kommentarer:

znogge sa...

Härliga böcker! Själv läser jag Läckberg senaste. Inte helt fel.

Kram

Days by Johanna sa...

Hihi klart jag inte pratar svår skånska, jag är ju inte svår av mig *fniss*

Kul du gillade och se mig och höra mig. Är liksom du inte så bra på lägga upp bilder på mig själv... jag står hellre bakom kameran :)

BP sa...

Läser Kaninjägaren just nu och väntar otåligt på att "Sov du lilla Videung" kommer ut som pocket.

ullie sa...

oki bara ja hitar hem sen så hörs vi som vanligt i morgon då =) kramar o va rädd om dej

Kattis sa...

Fortfarande imponerad över din förmåga att plöja böcker!:)
Önskar dig en fin långfredag och en glad Påsk!

Ama de casa sa...

Jag laddade nyss ner en ny bok, fast jag minns inte vilken det blev :-)

Visst är det en fördel att läsa böcker i rätt ordning, blir himla förvirrande annars :-)

Ha en härligt låååång fredag!

Ama de casa sa...

Nu har jag tagit mig ur soffan och kollat.

Läser (nåja, har laddat hem) Ett oemotståndligt förslag av Birgitta Bergin.
Ska tydligen vara den första i en oemotståndlig trilogi :-)

Om den ÄR oemotståndlig, det vet jag inte eftersom jag inte börjat läsa ännu :-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Rum 213 skulle jag vilja läsa själv :D. Hört massor om den :)