tisdag 4 april 2017

Två Bullen-promenader


Veckans första Bullen-promenad,

måndag 3 april






Som synes, jämfört med fredagens soliga och relativt snöfattiga bilder, 
så bjöd måndagen på både mer snö och gråare väder...

Tisdagens Bullen-promenad

4 april

 Så här såg vår väg ut under tisdagseftermiddagen då jag gick hemifrån med Bullen

 På vissa ställen har gruset börjat komma fram,

 Vissa delar av vägen genom bostadsområdet nedanför mitt berg har vattensjöar i stället för pölar,

 Det som göms i snö kommer upp i tö...
Någonting luktar väldans smaskigt enligt Bullen,

 Faan så jobbigt det var att gå hem,
uppförsbacke må så vara... 
denna snömodd och delvis halt gjorde att jag tog ett stag framåt å typ två bakåt.

Upplysningsvis kan jag avslöja att jag var nalta blöt om fötterna då jag kom hem.


Så här ser det ut hemma på vår gård



9 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Härligt att ni kunnat gå några svängar nu när det varit lite blia :-)

Svar, Vi kan ha dukningskurs nästa gång jag kommer haha ;-) Pratade med farsan alldeles just och kom på att jag har ett paket här nere på ica som jag glömde hämta ut idag. Får försöka komma ihåg det imorgon istället! Godnatt och kram

BP sa...

Nej, i det vädret hade jag inte ens lämnat idet kan jag säga. Eloge att du ändå gick dina promenader i den sörjan...

ullie sa...

men nu får det töa undan det är otäckt o det blir halt usch

du är ändå så himla duktig som kämpar på va rädd om dej bara kramizar

BP sa...

Svar: Det var just dina gardiner och vaxduken som gjorde att jag hajade till när jag gick förbi Indiska, H&M och några andra butiker idag:-)

Veiken sa...

Det syns tydligt att våren gör sitt intåg även hos er. Synd att det blir så sörjigt under tiden, men ni tog er ut i alla fall! Kram

"LillaSyster" sa...

Beundrar dig som vågar dig ut på det där underlaget. Det är en himla tur att jag inte bor där.... jag skulle bli helt deprimerad av all denna snö och sen allt slask. Säger bara stackars förskolebarn som måste ha galonbyxor på sig i flera månader och stackars personal som ska ta av och på dessa. Eller så väljer de kanske att vara mer inne? Nä, nu mot jobbet idag får det bli simning efter arbetsdagen. Kram

Annie sa...

Fina bilder!
Har ni fortfarande sån vinter? :)
Här har mycket töat bort ;)

Hoppas du får en bra dag :)

Sv: Tack<3

Kram!

Ama de casa sa...

Fy vilket läbbigt underlag du har att tampas med nu! Jag skulle precis som BP ha vägrat att gå ut.

Jag kom osökt att tänka på att alla ordstäv som finns inte stämmer. Som detta:

"Bättre att gå på is och ha det glatt än att gå i lera och sörja"

Det är inte bättre nåt av det, kan jag tycka... ;-)

Nilla sa...

Fy vilket slabb. Kram