tisdag 11 april 2017

Tisdagens Instagram-bilder

Hej mitt Vinterland... 

när jag vaknade va hela världen... jaa ja okey då, då var vår gård vit.



Köpte matchande tulpaner i fredags,
fint lila å passar bra ihop med min blommiga vaxduk på köksbordet,
bladen är dock aningen fulfärgade.


Ett fel kommer sällan ensamt,
och varför ska inte Volvon få vara sjuk då jag är det...
trubbel med bilar är något jag verkligen att avstå ifrån.

Volvon startade hur bra som helst när jag körde för å hämta hem Elin,
startade och funkade exakt som vanligt då vi körde från mina föräldrar,
efter det då Volvon stått parkerad utanför COOP
och jag skulle starta för att köra hem började dumheterna,
bilen tjuvstannade å till slut då vi var typ 300 m hemifrån så blev det stopp.

Även om jag tidigare påstod att jag ville gå på promenad,
så var det ju inte tänkt att jag skulle välja 300 m blöt moddig lerig väg
å dessutom uppförsbacke bärande på matkasse. 

Jag ska passa mig för att önska mig något... 😒

SMSade J å sa att bilen stannade på vägen hem,
fick till svar att han kunde ju inte göra något nu...
å jag stod väl inte i vägen så det inte gick att köra förbi.

Svarade att det begrep ju jag med att han var upptagen,
att jag bara ville upplysa honom att jag faktiskt fått fel på bilen å stod mitt i vägen,
svårt att förflytta en bil som vägrar att starta... jag kunde ju inte trolla.

Då J kom hem strax före kl 18 fick han nöjet (!) att bogsera hem Volvon.

Efter omkring två timmars skruvande å felsökning så funkar Volvon... just nu.

Cs mamma Katarina kommenterade på Instagram att det är ju tur jag har en händig man 💖

Jag har fortfarande huvudvärk,
det är inte helt okey i mitt högra öga,
det kliar, skaver och irriterar.
Mina bihålor värker och jag är "tät i nosen".
Och jo men ja visst jag har ju fortfarande allergiutslag/eksem
som kliar och irriterar och gör ont,
även om det inte ser lika "jävligt ut" idag som igår.
Illamående och trött, mår inte bra.
Känner mig förutom välanvänd så väldans O-kul... helt slut på.

I morgon är det en annan dag.


En helt oanvänd och ny dag... en bättre dag hoppas jag.


Skickat från min iPhone

10 kommentarer:

BP sa...

1. Börja köra Cittra i stället. Citroën verkar vara norrlänningarna favobil .Det lärde jag mig av några försäljare uppe hos dig på 1980-talet;-)

2. Bra att J har traktor - men det var väl inte den han använde för att bogsera hem dig...
Gillar (inte) könsfördelningen hos er;-) Du står för "vardagen" oavsett mående, medan J tar hand om de så typiskt manliga sysslor - typ fixa bilen. Något att ta upp för Fi...;-)

3. Å varför ger du ut dig på vägarna om du mår skit?????????????????????

FREEDOMtravel sa...

Vilken vinter!!! Men här ska också bli kallt har jag hört ... Önskar en bättre dag i dag! Kram

Netti Starby sa...

Vilka fina bilder och så fint matchat med det lila. Ha en fin dag! <3 Kramis

Ama de casa sa...

Fy vad jobbigt! Kan tycka att du har fått nog med elände som det är... Bilar ska bara funka! Så är det...

Hoppas du mår bättre idag!

znogge sa...

Nu har det hunnit bli onsdag och visst satsar vi på att det blev en mycket mycket bättre dag på alla plan :D

Kram och god förmiddag!

Veiken sa...

Bilar som inte funkar är ett elände..... Dom ska bara göra som man "säger till" dom. Basta!
Krya på dig! Kram

Kattis sa...

Så drygt att bilen fick för sig att lägga av och trist att din dag inte var den bästa igår, hoppas du fått en bättre dag idag!:) <3

Ami sa...

Så fina tulpaner!
Och vilken tur att bilen fungerar nu igen!
Kram

Nilla sa...

Blä för krånglande bilar och snö. Nu ska det ju vara vår på riktigt. Kram

Days by Johanna sa...

hihi ibland skall man vara försiktig med vad man önskar sig ;) Hoppas den håller sig i bra skick. Bilar bara ska funka.