söndag, april 23, 2017

Skyltsöndag



Alla dagens skyltbidrag är ungefär från sommaren 2016, 
veckan som gick var liksom rätt tom på skyltar


 




Dessa två skyltar satt uppsatte vid ett utomhusbad i Strömsund,
kan väl säga att jag både såg barn & vuxna hoppa i bassängen utan att duscha först,
och YES självklart badade barn utan föräldrar/annan vuxen.

Ibland känner jag mig som hönsmamman nr 1 som inte släpper Elin utom synhåll 😏
Såg den här muggen på nätet å kände att det var en mugg som skulle passa mig väldans bra 😊



Jo men YES i Norrland kan vägarna heta både det ena å det andra...


Såg denna tshirt i Vilhelmina 😊


Det är BP som sköter om Skyltsöndag 😶

Skickat från min iPhone


8 kommentarer:

Kattis sa...

Härliga skyltar! Antar att det är lika överallt, spelar ingen roll hur många skyltar som uppmanar till god hygien i poolen för det är ingen som duschar innan de hoppar i ändå!��
Klockren kopp!
sv: Jajjemen, här har vi några knoppar som förhoppningsvis slår ut snart!☺

Ama de casa sa...

Härlig skyltning :-)

I USA brukar dom skylta betydligt mer vid poolerna, bland annat har jag sett uppmaningar om att man inte får bada ifall man har diarré... Det känns ju bra om ingen bryter mot det förbudet ;-)

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till fina Elin! :-)

Se till att hönsmamma henne lite extra idag ;-)

Annie sa...

Vilken härlig mugg! ;)

Grattis till din dotter :)

Sv: Tack! den var toppen ;)

Kramar

znogge sa...

Härliga och bra skyltar! Muggen är verkligen fenomenal :D

Kram

Ami sa...

Vilka härliga skyltar!
Kram och ha en fin måndag!

Nilla sa...

Den muggen var ju underbar. Jag har alltid varit hönsmamma också, allrahelst vid vatten. Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Haha alltså såna där skyltar. I Orsa där jag kommer ifrån hade bovärden skrivit "Snälla smäll inte i dörren", sen på engelska "Please dont smell the door" gissa om jag skrattade!