tisdag 11 april 2017

Sammanfattning tisdag eftermiddag


Livet är helt jäkla O-kul




Helt ärligt kan jag säga att så pass dåligt jag mått de sista dygnen,
ja sedan i torsdagskväll typ... idag är det ju dygn nr fem om jag tänker rätt,
så pass dålig är det ett längre tag sedan jag var.

Förutom den allergiska reaktionen,
och vad som jag nu är så allergisk mot vet vi ej...
så är typ hela jag helt utslagen.

Sedan i torsdagskväll då jag var ute med Bullen på promenad medan Elin var på Stallet har jag inte varit ute mer än absolut nödvändigt, typ jag har gått till å från bilen, till å från hundgår'n.

Natten till idag tisdag har varit femjävlig, så jäkla jobbigt då sömnen påverkas negativt,
jaa de senaste dygnet har ju varit helt jävla o-kul,
men under natten till idag och även nu fortfarande så värken kroppen,
jag har huvudvärk å är illamående,
kort sagt så är jag...




Jag skulle så väldans gärna kunna ta mig ut på en promenad,
det känns just nu som om det vore en bra ide,
men frågan är om jag orkar...

J är politiker idag å kommer hem nån gång efter kl 16 om allt går bra,
kanske kan jag ta mig ut efter det vi ätit middag,
då kan ju J i värsta fall hämta mig med bil om jag inte orkar gå hem.

Jag har i alla fall tagit tag i en sak jag skjutit upp under nån vecka,
nämligen bokat ett Veterinärbesök och provtagning för Bullen,
det behövs av två anledningar...
dels behöver ju Bullen sin medicin, livsviktigt annars plågas han till döds,
och sedan måste vi ha konkreta råd på fortsättningen...
Som djurägare har man ansvar att se till att djuret har det bra
och inte utsätts för onödigt lidande

Blogg100 logotype


Det här är inlägg nr 42 till Blogg

7 kommentarer:

Annie sa...

Så jobbigt för dig ..
Lider med dig<3

Styrkekramar .. <3

Days by Johanna sa...

Åh låter inte alls kul ditt mående, hoppas det vänder och du mår bättre, har reaktionen lagt sig?

Hoppas vetrinärbesöket går bra

haha ja det kunde ju hängt en beskrivning i nagelsträngen när de kom ut :P

Annie sa...

Sv: Oj det var många ;)

Nu har jag fått i mig en till, så vart 4 idag ;)

Kramar!

Therese sa...

Åhh och så Bullen ovan på allt... din oro, stress och kval över det lär ju addera till ditt mående rejält. Styrkekramar

BP sa...

Tycker det var strongt gjort av dig att boka et veterinärbesök just idag då du mådde pyton. Vet inte var någonstans du hittar orken, men du gör det ju ändå alltid.

PS. Tog läkaren prover? Är kanske den nya medicinen orsaken till ditt ännu sämre mående? Om det inte blir bättre skulle jag nog göra ett nytt besök hos stafettläkaren den här veckan. Du hade ju förtroende för honom. DS.

Lapplandsjäntan sa...

Som sagt, du fick ju "så lov" att ta dig en promenad idag i alla fall, på gott och ont ;) Förstår att det känns pest med och inför veterinärbesök (jag menar även jag gruvar ju). Men du kan ju äntligen bocka av telefonsamtalet i alla fall. Nu har du ringt. Just det momentet behöver du åtminstone inte gruva för och känna att det gnager längre. Starkt jobbat.

Hoppas onsdagen blir en bättre dag för både dig och volvon!
Godnatt och kram!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Åh nej låter inte alls bra för dig :(. Stor jättekram! <3