måndag, april 03, 2017

Sammanfattning - helgen

Under helgen har jag varit väldigt oengagerad bloggare 
då vi haft finbesök av Js dotter,
vilket innebär att jag har sällskap stort sett hela min vakna tid.

Det har varit en bra helg


Några promenader har det inte blivit sedan i fredags då vädret inte varit direkt roligt...
ett par nya dm snö både natten till lördag och till igår söndag.

J fick till å med ge sig ut ploga med traktor 🚜❄️⛄️

 
Jag fick hjälp att byta ut domherre-gardinerna mot blommiga,


 
C klippte till å fixade till vaxduken som blev köpt i höstas,
vaxduken har legat bortglömd sedan dess...

Förutom nya gardinkappa i köksfönstret blev det gardinbyte i fler rum/fönster.
Om C nu inte skulle fylla 25 i juni, 
kunde man nästan sagt jag körde med barnarbete 😉
nu fick hon jobba för mat å husrum 😊

Tack för hjälpen å sällskapet 💗


Igår kväll var jag å C liksom nästan 150 andra Åselebor på bio,
vi såg Sameblod,
om Du ska se en enda svensk film på bio i år så rekommenderar jag Sameblod,
en mycket bra film,
av fem ⭐️ får den ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️🌟

 Bildresultat för sameblod

Kortfilmen som Sameblod bygger på kan Du se här SVT Play

 I öppningsscenen tvingar hennes son (Olle Sarri)
sin mor att följa med på Njennas begravning. Elle Marja sitter för sig själv
på kyrkkaffet, vänder bort blicken.




 Skickat frÃ¥n min iPhone

10 kommentarer:

Nilla sa...

Vad härligt att få så fin hjälp <3 Jag minns inte när jag var på bio senast så kanske borde försöka komma iväg och se på denna :-) kram

Hanneles bokparadis sa...

vårfint i stugan

Annie sa...

Tråkigt att det inte blivit så mycket promenad för dig men låter som en mysig helg ändå :)

Sv: Jo därför lär det nog bli att jag är där längre.
Sen är det ganska stor skillnad om man arbetstränar via Fk eller via AF .. jag arbetstränar ju via AF och det är jag ganska glad över.
FK är ju mer jobbiga och på. Kände mig mycket mer stressad förut när jag hade kontakt med FK.

Har ju ingen direkt "kontakt" med Fk nu, har min handläggare på Af :)

Du då, är du sjukskriven på heltid?

Kram

"LillaSyster" sa...

Perfekt att få hjälp med gardinerna! Själv pustade jag fönster i slutet på förra veckan, men jag orkade inte byta gardiner..... har ganska neutrala så det känns helt okej! Kram

Villa Freja sa...

Tack för bra filmtips.
Låter som en mysig helg.

Ama de casa sa...

Härligt med både sällsis och hjälp :-)

Jag undrar jag hur många år sen det var jag var på bio? Många år sen var det... Om nu inte utebion på kryssningsbåten gills? ;-)

Days by Johanna sa...

Låter som ni haft det kanon, skönt och få lite hjälp!

Det är så skönt och få må bra, det har jag inte gjort sedan jag träffade Erik, så det var liksom på tiden.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Den filmen låter verkligen intressant, ska kolla upp den :)

Lapplandsjäntan sa...

Tack för en världsfin helg! (Och för tvätten 😘 )

BP sa...

Kul med sällskap när man är så illa tvungen att ha sådana tråksysslor;-) Å C verkar ju gilla att pyssla. Så tack så mycket:-)

Har hört mycket om den filmen. Hittills har den bara fått idel lovord. Kul!