måndag, april 10, 2017

Så här ser jag ut i dagsläget

Vill Du se en stjärna... se på mig...


Helt jäkla O-kul

Dock var det ett bra läkarbesök utan krusidullig omskrivning,
betapred och en starkare sorts allergi medicin,
jag ska icke smörja mera med kortison.

Att jag ser rent allmänt jävlig ut 😜
det förstod jag då jag var in på ICA på Lindas reaktion 😟

Blodprover togs för att utesluta annat än ren allergisk reaktion.
Antinukleära antikroppar... om det nu säger någon något?
Dessa är förknippade med reumatiska och autoimmuna sjukdomar.
Tidigare har sjukdomen/diagnosen SLE nämnts.
Det är absolut inte så att jag är "ute efter" en ny diagnos,
men det känns skönt då läkaren tog mig på allvar.
Problemet är ju att det var en "stafett-läkare",
jag hade annars gärna behållit honom som "min" läkare.

Hur som haver så kan jag väl säga att som så att jag mår riktigt skit,
helt jäkla o-kul, om jag varit frisk skulle jag ha sjukskrivit mig.













För ovanligheten så ett bra läkarbesök 👍



 Skickat frÃ¥n min iPhone


Blogg100 logotype















Det här är inlägg nr 41 till Blogg 100

11 kommentarer:

BP sa...

Inget ont som inte har nå't gott med sig höll jag på att skriva, men jag avstår...
Lärde mig tre nya begrepp hos dig idag:
SLE fick jag googla och den sjukdomen vill jag INTE ha.

Stafettläkare trodde jag bara fanns "in the outback of New Zealand", där min (snygga) husläkare tjänstgjorde helt frivilligt i 6 månader för några år sedan). De nöjda patienterna fick inte behålla honom heller...

Antinukleära antikroppar - googlade och förstod ingenting, men sedan så är min IQ ju inte speciellt hög heller.

Kan tyvärr konstatera att ditt ansike ser aningen "konstigt ut. Hoppas, hoppas att de nya medicinerna hjälper!!!

PS. Tycker du är otroligt modig och har världens civilkurage. För om jag hade sett ut som du hade jag absolut inte vågat mig ut bland folk! F*n så stark oh modig du är!!!

ullie sa...

åsa söta rara ja säger bara lite som innan DU o ELIN är sååååå lika =D
alltså när man ser er. syster C brås mest på sin pappa o sin mamma eller? fast tja elin är lik pappa me så de har nog drag ihop.

ja gumman hoppas nu detta hjälper dej det är hemskt att ha det även i fall du tycker alla tittar så bry dej inte du är Alltid fin <3 kramen fina du

icaibloggen sa...

Sv: Nej en op är ingen lätt utväg egentligen, för det finns ju konsekvenser av den. Vissa mår ju jätte bra utav att göra den och vissa inte. och faller tillbaka. Får se om denna grupp terapin kan hjälpa mig att hantera känslorna istället för att äta och döva mina känslor. Kram <3

Ama de casa sa...

Men oj... Hoppas att den nya medicinen hjälper! Ser inte roligt ut det där.

Skönt ändå att det blev ett bra besök den här gången. Hoppas att den där doktorn tappar stafettpinnen så han blir kvar.

KRAM!

"LillaSyster" sa...

=)Tänk rätt doktor på rätt plats för en gångs skull! Hoppas att det lägger sig nu då. Ha en fin tisdag trots att det känns okul. Kram

Ami sa...

Men oh! Hoppas verkligen att medicinen ska hjälpa dig!
Stor krya på dig kram!

znogge sa...

Skönt att det blev ett bra läkarbesök för alla blir tyvärr inte det. Tror att tiden inte räcker till och personalen är stressig. Så fungerar det oftast hos oss.

Kram och ha en fin tisdag!

Annie sa...

Tror dem att du har SLË? :/
Har läst på lite om den förut ..
Jobbigt för dig med Ditt mående <3

Styrkekramar!

"LillaSyster" sa...

Den där "tunnan" är mormors gamla konservator! Bra när gamla ting får nya användningsområden. Du får leta på loppis efter en egen. Nu fortsätta att jobba.

Nilla sa...

Så typiskt att den bra läkaren var stafettläkare. Hoppas att de nya medicinerna hjälper. Kram

Therese sa...

Nää fy - inte kul! Kliar eller svider det också? Hoppas det her sig... är ju själv allergisk och får med jämna mellanrum utslag och eksem så jag lider med dig 💕