måndag, april 17, 2017

Påsk-måndag Annandag påsk


Vi hade tänkt gå på Vernissage, men tyvärr var det icke öppet idag.
Vi får försöka en annan dag... dock inte annandag påsk.


En Elin 💖 Visst är Elin väldigt söt 😊


Igår söndag bjöd "barna" på efterrätt,
Elin bakade ihop med storasyster C 😊


Till eftermiddagsfika blev det våfflor idag å tur det då det blev sen middag.

För x antal år sedan köpte jag detta OBH Nordica Våffeljärn till J,
det är dock jag som använt det oftast... hittills i år har vi ätit våfflor vid fem tillfällen,
att jämföra med att vete faan om vi åt våfflor en enda gång under 2016 😏

 

Se så bra det blev 😊 Här snackar vi återvändning, en av min mors kasserade gardinlängder blev gardinkappa och paradhandduk 👍 Stort tack till C som både klippte och sydde 💖

För övrigt är det faktiskt så att jag först idag börjar känna mig om inte återställd så på bättringsvägen,
jag hade väl aldrig kunnat tro i min vildaste fantasi att jag skulle bli så totalt nerslagen och må skit så länge, helt jäkla o-kul. Men som sagt nu börjar jag tro att jag sakta men säkert återvänder till livet.

Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 49 till Blogg 100





Skickat från min iPhone

8 kommentarer:

BP sa...

Elin ä otroligt söt!!!! Öronen påminner mig dock om Kaninjägaren;-)

Återvinning när den är som bäst! Å perfekt att C kan och vill sy... och baka;-)

Våfflor har jag inte ätit på år och dag. Kan bero på att vi inte har ett våffeljärn;-)

Underbart att höra att du börjar bli människa igen. Håller tummarna att ditt mående blir bättre och bättre!

icaibloggen sa...

Sv: tack vännen :)

Ja tårtan var super god! :)

Påsk är härligt, färgglatt och allt :)

Allt bra med dig? Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Jag äger inte ens ett våffeljärn även om jag nog velat det egentligen ;).

Hon är jättesöt er tjej :)

"LillaSyster" sa...

Perfekt återvinning =) Skönt att du börjar må lite bättre, det var ett långt skov av dåligt mående. Nä, nu ska jag sätta lite fart har varit och simmat och nu är det administrationsarbete på förmiddagen. Kram ps det snöar idag.....helt jäkla onödigt om du frågar mig.

Ama de casa sa...

Vad skönt att du är på väg åt rätt håll!

Jag verkligen älskar OBH Noridicas röda serie. Har dock inte en enda av dom pinalerna, tyvärr.

Elin är supergullig! :-)

Å vad duktiga barna är som både bakar och syr :-)

Ami sa...

Elin är så söt :)
Och så duktiga de är som både bakar och syr!
Skönt att du känner dig bättre!
Kram

fyrabarnsmor sa...

trevligt med barnarbete ❤️

Nilla sa...

Elin är alltid söt <3 kram