onsdag 12 april 2017

Onsdag i bild & text


Veckan fortsätter som den började... 

med både dåligt mående å saker som inte funkar som de ska 😮
Volvon startar - jo men visst - men vill tjuvstanna å det känns inte trafiksäkert, blir jag plötsligt stillastående på fel plats kan det lätt hända nån olycka.
Roligare kan jag väl ha 😐

Sedan har jag ingen ringsignal på min mobil sedan jag gjorde uppdatering för nån dag sedan 😧
Kollade nu ikväll å även Elins mobil lider av samma sjuka ☹️
Jag som INTE går omkring med mobilen då jag är hemmavid missar ju samtal å ibland kan det ju va bra om jag upptäcker att nån ringer, vissa samtal kan ju vara bra att svara på i tid 😐



För övrigt har vi varit på utvecklingssamtal å jo YES Elin blev typ godkänd 😀
Bästa ämnen var inte helt otippat Engelska, Bild, Slöjd, Musik och Svenska 👍
Berättade för min far och hans kommentar var: Konsnärsämnen...
Elin trivs dessutom bättre i klassen nu mot i höstas då allt var jobbigt å hemskt med mycket ont i magen 💩
Elins lärare är med barn så i klass 5 blir det en ny lärare, sedan pratas det om större klasser...
Men den dagen, vi går väl se vad dom händer här framöver, ingen mening att oroa dig i förväg.


Jag fick ett Påskkort då jag kom till skolan 🐥🐣


En kruka med oklätt ris står där ute å väntar på att nån ska fixa lite...


Sedan då vi kom hem fick jag en kyckling 😍



Häromdagen följde en ny skylt "tavla" med mig hem då jag var in på Blomhörna.
Jag är svag för dessa skylt "tavlor".

Jag har varit på Sjukan å visat upp mig 😜 eventuellt blir det så att jag får akutmedicin att ha hemma ifall det behövs, det går jag veta i morgon.

J har varit i Vilhelmina på Årsmöte Byggnads fackförening,
han körde hemifrån vid 17tiden å kom hem för en stund sedan.

Jag har förhört Elin på religion,hon har prov på det i morgon,
efter provet ska klasseb ut på älven å pimpla 🐟
förra året fick Elin fisk, en liten stackare 🤣

I morgon har Elin en fullspäckad dag  och med tanke på att vi numera bara har
en trafikduglig bil blir det lite pyssel å planering för att få allt att fungera på bästa sätt.
Först kl 8 - 14 är Elin på skolan, då är det ju lämning och hämtning,
sedan kl 15 har Elin "Bokklubb" på biblioteket och då blir det om igen lämning och hämtning.
Sedan är det ju torsdag å det betyder Stallet så för tredje gången
denna torsdag blir det lämning och hämtning...
så är det när man väljer att bosätta sig lite utanför samhället och då man
låter barnet vara med på olika aktiviteter.

Någonstans där bland hämtning/lämning ska jag kolla om läkaren skrivit ut akutmedicin,
så jag kan hämta ut det på Apoteket nån gång mellan kl 13 och 17,
även lite handling inför Påsk bör vi ta oss tid att göra...
kan ju vara kul att ha något att äta under Påsk,
förutom Vaniljyoghurt och ägg vilket är typ vad som just nu finns i vårt kylskåp.

På fredag - Långfredag - kommer troligtvis Js dotter.

Med tanke på mitt mående,
bilkrångel och annat så har jag/vi inga direkta planer för Påsken.


Skickat från min iPhone



 Blogg100 logotype


Det här är inlägg nr 43 till Blogg

13 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Jo, vi har en jätteviktig plan för Påsk - SOVMORGON 😁 Lycka till imorn, alla tre 😜 Så ses vi på fredag!

ullie sa...

hatar odugliga bilar . den ya är perfekt vågar inte säga för mycket
åh gulliga påsk saker . va söt hon e
sa just igår att ja men va konstigt barnen inte gjort något men kanske för vi har påsklov veckan innan påsk.

hoppas det har gått bättre med utslagen ?
kramiz raring

BP sa...

På något sätt tycker jag att det var ett betydligt gladare inlägg ändå - jämfört med föregående inlägg alltså.
Ska försöka kommentera i samma ordning som du lagt upp punkterna.

1. J verkar ju ha jobbat/jobbar på bilverkstad - sätt honom i arbete eller lämna in kärran på verkstad.

2. Trodde det var bara stress med skjutsande fram och tillbaks till barnens aktiviteter här i Stockholm, men uppenbarligen inte...

3. Så himla kul att Elin blev godkänd:-) Å din pappa har rätt och fel - språk är makt!!! Men tjejen är konstnärligt lagd. Känner igen mig i henne. Ofta går just språk och "konst" hand i hand. Ritningarna och ägget är ju suveräna!

4. Mobilerna - har inte laddat ned den senaste iPhone uppdateringen. Den förra räckte för mig att se rött:-( Gå in i Inställningar och "Ljud" å "reset" volymen till max.

5. Religion är ett ämne som inte borde finnas i skolan...

6. Pimpling - hoppas på fiskelycka för Elin. Själv är jag glad att slippa se is. Å jag kan inte tänka mig att du tar hand om firren - om hon får en alltså, rensa och laga den...

7. Får du inga sms-meddelanden från apoteket? Hoppas akutmedicinen finns på apoteket.

8. Ägg är väl i stort sett det som Påsken går ut på, eller;-) Bra att du har dom i kylskåpet. Ska också ladda upp med "nyttigheter" imorgon, inklusive ett besök på Systemet;-)

9. C är nog din bästa medicin tror jag.

10. Med tanke på att påskvädret kommer bestå av max fem grader (och minusgrader under natten) har vi inga planer heller. Men vi sticker på långsemester på tisdag nästa vecka. Hoppas inget skiter sig där...

Linda sa...

Ser ut som en härlig dag :-)

Annie sa...

Ja konstnärsämnen, känner igen det ;)
Var ganska lika för mig i skolan .. ;)

Hoppas att Du får en hyfsad dag idag<3

Kramar

Ama de casa sa...

Vad roligt att det går så bra för Elin och att hon trivs bättre i klassen nu! Det ena ger nog det andra lite...

Men du. Jag tycker verkligen inte att du ska vara ute med bilen när den är sådär dum! Måste väl gå laga den innan det händer nåt riktigt farligt!

Ha en braig Skärtorsdag!
Kram

znogge sa...

Så skönt att Elin fick godkända omdömen och härligt att höra att hon trivs bättre i klassen nu. Betyder så mycket för det är många år som ska tillbringas i skolan.

Men usch för opålitliga bilar. De ska helt enkelt rulla på säkert och bra.

Kram

ina sa...

Trevlig påsk :)

Ami sa...

Så roligt att Elin fick godkänt :)
Ha en fin dag och hoppas bilen och mobilen rättar till sig!
Kram

Miranda Frings sa...

Tittar in för att önska Er en underbar påsk ♥ Gud vad Elin har sträckt på sig!!!

"LillaSyster" sa...

Det blir påsk ändå, även om det inte är så planerat. Skönt att Elin känner sig trygg igen i klassrummet och bra betyg verkar det ju vara också. Glad Påsk till dig och familjen! Kram

Nilla sa...

Men vad härligt att Elin trivs bättre i skolan nu. Glad Påsk till er

ullie sa...

ja men va skönt vännen hoppas de försvinner nu då o inte kilar längre.

ja men gör så me bordet kommer bli skit fint. tänkte göra så först men fick ett utav en väninna så slängde ju det andra :D annars har vi använt sån decor senast på ebbas nattduksbord om du kanske såg? Felicia ska vi oxå göra om på hennes nattuksbord typ så som du säger oxå det är skit fint