söndag 30 april 2017

Lördagens Hemma på Berget bilder


Vi tjuvstartade Valborgsmässofirandet igår kväll hemma på Berget



Ett måste är ju en eld att värma sig vid och att grilla korv på.




 Elin & Mari



Elin och hennes farbror Jimmy







Vi fick besök av Räddningstjänsten/Brandkåren... 

nån hade ringt in ett larm om en eventuell brand.







Js bror och hans sambo var hos oss.

Tyvärr är Elin fortfarande sjuk,
förkyld och inte så värst pigg,,
svårt att vara glad då man inte mår bra. 

Förhoppningsvis mår hon bättre ikväll då vi åter igen ska fira Valborg.

Js dotter C och hennes man kommer till oss i eftermiddag å blir kvar till på tisdag,
så blir det tyst i bloggen, om jag inte kommer på besök å kommenterar hos Er...
så vet Ni vad det beror på, jag är social å umgås med familjen.


bilder från både mobil & kamera




Du gamla du fria du fjällhöga Nord,
du tysta, du glädjerika sköna! 
Jag hälsar dig vänaste land uppå jord.
Din sol, din himmel, dina ängder gröna.
Din sol, din himmel, dina ängder gröna.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat ditt namn flög över jorden.
Jag vet att du är och förbliver vad du var.
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden!
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden! 

9 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Snacka om falsklarm som slutar i "stugan" med en kopp kaffe med brandkåren. Sådant skulle då aldrig hända i 08. Härligt att det kan vara så fortfarande hos er.

Hoppas Elin kryar på sig och att ni har ett toppen valborgsfirande även imorgon:-)

Madeleine Stenberg sa...

Men du så mysigt ni verkar ha det :)

ullie sa...

åhhh ja blev riktigt rädd där du skrev att brandkåren varit hos er. va tvungen in till dej o kolla
ja ja bäst att de ringer en gång för mycket faktiskt

idag på brasandagen va ingen där faktiskt fast det brann =)
njut utav ditt fina sällskap o ja elin kan krya sej o slå sej ihop med maken o mej två snörvlare suck
kram på dej min fina vän <3

Ama de casa sa...

Åhhh... Grilla korv! Guuu vad gott! Och trevligt såg det ut också :-)

Hoppas verkligen att Elin piggade på sig!

Ha en fin första maj :-)

Ami sa...

Så mysigt ni såg ut att ha det!
Ha nu några trevliga dagar med familjen!
Kram

znogge sa...

Mums så gott med grillad korv!

Kram och trevlig 1:a maj!

Days by Johanna sa...

Haha kul med brandkårsbesök och att de fick en kopp kaffe :)

Hoppas ni hade en underba valborg (höll på skriva midsommar)

Hoppas Elin är bättre igen. och nej det är inte lätt och vara glad när man inte mår bra.

Kattis sa...

Så mysigt med en egen liten brasa och korvgrillning! Hoppas resten av ert firande också var bra och att Elin piggnat på sig till idag!:)

Nilla sa...

Så mysigt. Kram