söndag 2 april 2017

Hej mitt vinterland


Dagens utebild från kl 11,
gårdagens promenad blev inställd eftersom 2 dm nysnö på is blev för halt,
alltför stor risk att ramla å bryta lårbenshalsen...
eller ännu värre, tänk om jag skulle krascha kameran!!

Då vår gårdsplan liksom vägen var spegelblank i fredagskväll,
så känns det bäst att inte ge sig ut så länge vädret och väglaget inte är mer tillförlitligt.
Även om huvudet ibland är dumt...
så behöver jag ju inte utmana ödet å försöka slå ihjäl mig.

Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 33 till Blogg 100

Skickat från min iPhone

7 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Lårbenshalsar och kameror är ju som svårt att odla om har jag hört. Lika bra att inte riskera något! 😊

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Oj :D. Sån skillnad det är i vädret verkligen :). Här är det barmark mer eller mindre :)

Days by Johanna sa...

Förstår det inte blev någon promenad.... lite kul, vi ahde försommar igår med 18 grader....

Nilla sa...

Oj oj, här har jag suttit ute i kortärmat en stund. Kram

"LillaSyster" sa...

Bra med sunt bondförnuft!
Ha en skön kväll, nu ska jag snart bänka mig framför TV:n och kolla in Mästarnas Mästare! Kram

BP sa...

Önskar att du hade kunnat vara i nollåttaland idag - 13 grader, sol och 25 grader på balkongen. Det hade visst regnat under natten, men den vita varan slapp vi. Hoppas ni slipper också snön snart!

Ama de casa sa...

Helt rätt tänkt! Du måste vara rädd om dig!

Men det där med att krascha kameran är inte så farligt. Man vänjer sig... ;-)