fredag 28 april 2017

Fredagsmorgon och Torsdagsbild


Go morgon, fredag och solen skiner... idag kommer vår nya kyl/frys,
typ kl 8 ska det levereras, ifall allt går som planerat.

Blir ju bra... vi har senaste tiden bara haft en liten frys,
ja bara hälften av vad vi hade tidigare innan kraschen.

Nu var ju vår gamla kyl/frys en äldre modell så att den gick trasig var inte direkt oväntat,
dock var det ju väldans onödigt eftersom ett nyinköp icke är direkt billigt.





Tog dessa två bilder igår då jag hämtade Elin på Stallet,
en liten ponny...
vore jag inte allergisk skulle jag lätt kunna tänka mig att ha en sådan här hemma,
jag sa till tjejerna igår att den typ rymdes i hundgår'n.

Idag fredag är Elin tyvärr sjuk å hemma från skolan,
Elin har feber, ont i halsen och ser faktiskt aningen sjuk ut.

Även jag har börjat få ont i halsen... vill inte, orkar inte.

J har nån mjukdelsinfektion i armbågen på höger arm 💪
Han var till Sjukstugan igår eftermiddag.
Nu blir det planerade Smärtblockaden på tisdag inställd
J käkar penicillin å ska tillbaka på Sjukstugan i idag för provtagning,
nån bakteriell infektion.
Men jämfört med igår morse har det redan blivit mycket bättre,
så penicillinet har verkligen hjälp. 

Nu har vi ju fyra dagar på oss att bli friska å krya,
varken skola eller vardag förrän 2 maj å det är på tisdag.

Blogg100 logotype

Det här är inlägg nr 59 till Blogg 100


Skickat från min iPhone

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Söt ponny och söta tjejer :-)

Vi har bara ett litet frysfack i kylen och det räcker för oss. Nu - äntligen efter alla år med stora frysar - så har jag full koll på vad som finns i den där frysen ;-)

Hoppas ni kryar på er allihopa snabbt nu!

Ami sa...

Skönt att ni får hem en ny kyl och frys! Det kan man inte klara sig utan!
Och en sån där ponny skulle jag också vilja ha....den får nästan plats i sängen :)
Kram

znogge sa...

Vilken otur att ni blir krassliga just till långhelgen men säg den bacill som kommer lägligt. Hoppas att det är snabbt övergående för er alla!

Kram och krya på!

"LillaSyster" sa...

Krya på er och hoppas att du/ni är nöjda med de nya vitvarorna! Ha en bra fredagseftermiddag - nu blir det kaffe! Kram

Nilla sa...

Nej men så tråkigt att ni är krassliga. Krya på er. Kram

Annie sa...

Kul med lite nya vitvaror :)
Sånt behövs ju verkligen ;)

Söt ponny och tjej :)

Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Tråkigt med såna utgifter :(.

Men fina bilder :). Så mysigt med hästar verkligen :)