onsdag 5 april 2017

En Frost-promenad

Tisdag

Jag tog med mig Frost i bilen igår kväll å så gick vi en promenad inne på samhället,
eller rättare sagt i utkanten av Åsele,
lite lättsammare att gå där, då jag slapp kämpa i snömodd i uppförsbacken hem.

Vädret var dock mindre roligt,
lätt att hålla sig från skratt då det blåser ispiggar å dessutom halv stormstyrka 😏
jag bestämde mig för att nu får det vara nog då det började regna.

 Jag parkerade bilen på skolans parkering,



Vi kämpade i nästan 30 minuter,
det finns två sorters väder jag tycker riktigt illa om...
det är då det blåser å när det regnar.

Halva veckan har gått...

Vecka 1,  8.68 km

Vecka 2,  14.2 km

Vecka 3,  20,23 km

Vecka 4,  20.16 km 

Vecka 5,  19.57km

Vecka 6,  15.7km 

Halva Vecka 7,  8.1km 

 

Ödeshög 47 km
Hit brukar det gå fort, många som hejar och inte så många backar. 
Tänk på att du fortfarande har 250 km kvar så spar på krafterna.
Ölmstad 83 km
Inte långt kvar till Jönköping och den varma måltiden.

 

Jag har alltså nu gått sammanlagt 106,64km 

  Så YES nu har jag passerat Jönköping och är på väg mot

Fagerhult 133 km
En fullvärdig depå igen.
(Ca 1 mil norr om Fagerhult finns vattendepån för självservering under lördagen)
 

Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 36 till Blogg 100

9 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Kom tänka på nu när du skrev frost och bilen, visst var det han som inte ville åka bil innan? :)

Haha ja jag är bäst, men vet du tur den tronen kan delas med andra. Du är nämligen också bäst <3

ja Hugo trivs så bra på förskolan så det känns bra och lämna där, jag fick jobbat det jag behövde göra hemma, så det var bra :)

Erik skulle kommit hem på fredag, men redan igår flagga han för redan idag eller torsdag, men han sitter i bilen hem från sthlm i detta nu, han kommer väl om 2 -3 timmar, han visste inte var han var när vi prata vid 19:30, bara en timme från sthlm.

BP sa...

Vilken sörja - på marken alltså. Blåst är inte rolig, regn inte heller. Både och och jag hade stannat inne. Eloge till dig som kämpade dig hela vägen förbi Jönköping!!!

Ama de casa sa...

Huvva både för underlaget och vädret... Men regnet kanske kan skynda på så den där halkiga och moddiga snön försvinner!

znoggeht sa...

Du gör verkligen ett kanonjobb så grattis till promenrandet. Sedan så önska man att man kunde beställa en sorts väder...

Kram

Ami sa...

Men usch vilket väder :( Bättre att hålla sig inne och vänta tills våren har kommit :)
Kram

Annie sa...

Jag tycker verkligen du ska känna dig nöjd med dem promenaderna!
Vad långt du gått :)
Jätte bra gjort ju! ;)

Kramar<3

Nilla sa...

Regn och blåst är verkligen ingen höjdare för en värkig kropp. Kram

Villa Freja sa...

Ja fy, blåst och regn kan kvitta. Kram.

Kattis sa...

Hejja hejja, det går framåt!☺ blåst är bland det värsta vädret som finns, det är få gånger jag blir så förbannad som när jag måste ta mig någonstans i stark blåst!��