fredag, april 07, 2017

Det hade kunnat vara värre


Med eftertanke kommer vishet... 

det hade kunnat vara värre,

visst jag har haft en sämre dag med dåligt mående,
men det är ju den första denna vecka å lite rår jag väl för själv,
Ni vet då huvudet är dumt så får kroppen lida.

Om jag kunde tänka efter före å stanna upp å fundera lite...
det är väl klart att jag blir helt slut på å känner mig felanvänd/välanvänd 
då jag inte ger mig tid att vila.

Då jag bara har en sak i huvudet å det är att jag måste gå,
jag måste få ihop mina mil,
men hallå liksom... inte lär det bli fel mil gått om jag kraschar.

Målet må vara nog så viktigt,
men för att ta mig dit bör jag fokusera på mitt mående,
om 2017 ska vara ett Må Bra År,
så måste jag bli bättre på att lyssna på min kropp.


 
 

Så till dagens hemska attentat i Stockholm,

min 08a syster jobbar där i närheten och som tur var 
satt hon på sitt kontor då attacken skedde,
tänk om hon hade gått från jobbet så där omkring 14.45 
å befunnit sig vid Åhléns då lastbilen kom körande...

Så det hade ju kunnat vara värre.

Missförstå mig rätt... 
självklart tänker jag på dem som dog, blev skadade,
känner med deras anhöriga, nära å kära,
men jag är ju inte mer än människa 
å YES jag är glad att min 08a syster förblev oskadd.

Jag fick nyss ett sms från min 08a syster,
nu har hon kommit hem till sin familj, 
nu kan jag andas ut.

8 kommentarer:

ullie sa...

håller med dej helt o hållet
Här går det på tv nu sen i eftermiddags så ja här sitter ja o glor o bloggar =)

usch när det är ju hemskt men ja som du säger flera hade kunnat dött. de kunde tagit en arena med ishockey där är ju fler tusen

jasså nä här är bara de i fyran som säljer så sista ggr sen ingen mera onge här =)

Therese sa...

Fy så oroliga ni måste varit, tur hon klarade sig❤️ Tankar till alla skadade och anhöriga. Fy! Kramar

Ama de casa sa...

Visst är det så - ju närmare desto värre... Vilken tur att din syster inte hamnade mitt i det där helvetet!

Ami sa...

Usch ja, det är fruktansvärt det som har hänt! Och jag förstår att du är glad över att din syster är oskadd!
Kram

Kattis sa...

Klart du är glad för att din syster är ok precis som jag är glad att min 08 bror inte var i stan och jobbade just igår som har brukar vara! Icke desto mindre hemskt det som hänt!

Åh känner igen det där med att vara dålig på att lyssna på kroppen ibland när man ställt in sig på ett mål, det där med balans är fasen inte lätt alla gånger. Men så viktigt att vila ibland för att hålla hela vägen!<3

Moa sa...

Håller helt med! Så otäckt och tur att det inte var fler som skadades :)

znogge sa...

Man är sig själv närmast när något sådant här händer vilket inte är konstigt alls. Men visst lider man man offren och deras anhöriga. Hoppas i alla fall det bli rejäla och kännbara straff för alla inblandade!

Kram och ha en bra dag :D

BP sa...

1. Jo då, att tänker efter före är kanske inte helt fel. Å kroppen har ofta ett väldigt tydligt språk om man säger så.

2. Är glad att din syster kom hem utan missöden. Det gjorde min favo kollega också. Hon fick gå ungefär fem kilometer innan hennes man plockade upp henne med bil.