onsdag, april 26, 2017

Bullen promenad, söndag 23 april


23 april

Bullen promenad




 Här står PostNord parkerad



Jag har väldigt svårt att acceptera mitt sämre mående,
jag skulle tro att om jag visste varför jag blivit sämre... 
så kanske skulle det vara lättare att förstå,
som läget är nu känns det mesta bara jobbigt.

Min energi räcker inte till,
jag är tröttare och har mer värk,
jag har "hjärnbrist", "hjärnsläpp" och svårt att fokusera,
svårt att prata då orden fattas... typ jag kan inte svenska.

Att läsa funkar inte som det gjorde tidigare.

Hjärnbrist på väg mot hjärndöd, så känns det... tyvärr.





Från inbillningsfrisk till sjuk/sämre mående gick ohyggligt fort.

 


Blogg100 logotype
 Det här är inlägg nr 57 till Blogg 100

10 kommentarer:

Veiken sa...

Oh, så tråkig läsning. Jag förstår att det känns som en käftsmäll. Jag hoppas verkligen att det vänder uppåt snart igen. Stor varm kram! <3

Lapplandsjäntan sa...

Usch, förstår verkligen hur Oo det känns! Precis så hjärnsläpp, hjärnbrist, hjärndöd är det jag är också, mer eller mindre beroende på.
Jag hoppas som sagt verkligen att det vänder snart igen för dig, gärna igår! Duktigt av dig att du ändå lyckas ta dig ut med doggsen, oavsett längd och mängd på promenixarna!

Kasper skickar näspussar och katthår som tröst sålänge. Kram!

BP sa...

Vad gäller ditt föregående inlägg så tycker jag att du ska vara oerhört STOLT över dig själv i stället för att besviken.
Att du mår sämre är hemskt och jag lider med dig. Ändå klarar du av vardagen. Å din svenska är det då verkligen inget fel på. Håll dig till det du klarar av och VILL göra, det du känner för helt enkelt. Strunt i resten!

PS. Är glad att jag gjorde ett inlägg just till dig INNAN jag läste ditt inlägg just nu. Hoppas du får ett gott skratt iaf:-) DS.

ullie sa...

nej då inget ska hända min goa du <3
ja du det är tyvärr samma här . har fått något yrsel o svimmninggrej trots att ja äer blodtrycks tabletter men är som blodtrycksfall ? konstigt
men vem vill ringa till den cp läkaren igen inte ja.

på ortopeden står ja på akut listan men ja det tar tid o 15 maj ska ja dit suck

nu strular försökringsk så ja allt känns skit blää
lika bra o slänga oss på soptippen du o ja <3 ihop i samma påse he he <3

"LillaSyster" sa...

Oj, oj, oj du får nog söka hjälp idag - något är ju helt galet i kroppen. Att tappa ord är ju inte kul. Kram
(min näckros ska få övervintra i garaget)

znogge sa...

Tråkigt att höra. Det måste vara jobbigt att det är så tvära kast i måendet. Hoppas att det vänder lika snabbt och går mot piggare dagar!

Kram

Lapplandsjäntan sa...

Svar,
Ja jag tänkte faktiskt på just det vi läste och lärde oss om svampinjonerna när jag hittade receptet. Så det kändes extra okej att byta ut dem mot aubergine 🤗😜

Ami sa...

Så tråkigt att du mår så dåligt!
Skickar en stor kram!

Ama de casa sa...

Håller med BP - jag tycker du ska vara stolt att du grejar vardagen TROTS ditt sämre mående. Sträck på dig!
Kram

Nilla sa...

Kram <3