onsdag, mars 29, 2017

Vad jag läser 2017


Alla böcker 

  om jag inte skriver 

*Denna ska jag läsa nu*

på denna lista har jag läst.


 

En bok i veckan... 52 böcker är målet,

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV 
13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 

 
 Denna bok var väldigt olik mot det jag vanligtvis läser,
men jag kommer kanske att läsa fler böcker av denna författare.

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein
  • Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
Sagolunden  var en spännande spökhistoria,
rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
Rum 213 var en spännande spökhistoria, 
jag har nu läst klart den för Elin och vi båda gillade den,
rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.


Ishavspirater (inbunden) 
Jag ska nu börja läsa Ishavspiraterna för Elin

 

Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones 

 

  

Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 29 till Blogg 100

9 kommentarer:

BP sa...

"21 dagar till ett lättare och friskare liv" av Karin Björkegren Jones verkar vara en riktig hyllvärmare eller rättare sagt tråkbok at läsa, då du har hållit på med den ett tag;-)

Veiken sa...

Oh så roligt med högläsning för Elin! Jag ska höra vilka böcker som min ex svärdotter läser för ett av mina barnbarn. Hon är duktig på det! Kram

nalta norrland sa...

😏 Jaa Du BP så hade det naturligtvis kunnat vara 😜 Men de böcker jag läst ut och lagt bort hamnar på denna lista, olästa böcker brukar få eget inlägg så YES boken 21 dagar till lättare och friskare liv är det ett bra tag sedan jag läste 😀

nalta norrland sa...

Ja gör det, tips å idéer är alltid skoj 😀 Sedan rekommenderar jag verkligen bok Rum 213 den var bra 👍Kram

Kattis sa...

Wow själv har jag bara hunnit igenom 2 1/2 bok än så länge i år!��

sv: jag ska leta bland gamla bilder men är inte säker på att jag har någon bra bild på handpiercingen kvar.☺

Yes och jag följer tillbaka!

znogge sa...

Så många härliga böcker ni läser tillsammans! Så bra att du fortsätter att läsa med Elin för det kommer hon att ha nytta av. Önskar att alla föräldrar gjorde som du för läsningen är så viktig :D

Kram

Ama de casa sa...

Du läser på bra du! Målet kommer du lätt att nå :-)

Villa Freja sa...

Sagolunden läste jag för yngsta dottern, vi tyckte båda två om den.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Åh barnboken tycker jag verkar bra. Ibland undrar jag om jag är inne i en barnboksperiod nu. Kanske för att det är så svårt för mig att läsa tungt just nu? Kanske är därför :/