lördag, mars 25, 2017

Två promenader


Vet inte VARFÖR men IBLAND händer det... 😜
Nu rättar jag till felet... delvis 😊

Vad jag menar?
Jo jag har ju glömt bort att jag faktiskt varit ute på promenad,
ska jag nu gå Vättern Runt är det ju bara å gå, gå, gå 😏

Måndagens promenad

 




 


Onsdagens promenad

 













Så Ni som tycker det borde heta VÅRmarknad och inte VINTERmarknad,
vilken årstid tycker Ni det ser ut som vi har om Ni kollar på dessa bilder?

Det är ju ABSOLUT Vinter om dock den femte årstiden VÅRVINTER 😊
Min favorit årstid... vår bästa tid är nu.

Ikväll eller rättare sagt i natt är det dax att vrida klockan och ställa om tiden,
frågar Ni mig så anser jag att det är helt jäkla vansinnigt,
jag undrar om det verkligen är bättre för någon att vi ändrar tiden på detta viset?

Sommartiden börjar denna dag.
Ställ fram klockan en timme kl. 02.00 till kl. 03.00.
En timme mindre = alltså en timmes mindre sömn! 






6 kommentarer:

BP sa...

Håller med dig - vad f'n ska man leka med klockan en timme framåt eller bakåt. Vad är poängen liksom. Å har man som min man en klocka som kräver en Mensa IQ får man gå till urmakaren och be honom/henn att sätta fram klockan en timme. Själv klarar man inte förstå instruktionsboken...

Bra med Vätternrundan i snön! Utmärkt till och med!!! Okej då, Vintermarknad "it is", men Vårmarknad är ju ändå lite mera "optimistiskt" om du frågar mig som har haft två soliga dagar i rad och ingen snö kvar - förutom de grusblandade snöhögarna då...

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Håller med dig gällande det här med klockan. Dessutom läst att det ökar risker för hjärtproblem och att korna till exempel mår jättedåligt av saken :(

TantGlad sa...

Vårvintern är vacker den. Såååå skönt att vara ute och den årstiden har vi ju och kallar den för här norröver. Vi med.
Inte kan man kalla marknaden för Vårmarknad inte.

Skönt med prommisar duktiga ni!

KRAMKRAM

"LillaSyster" sa...

Håller med dig, det borde vara sommartid året om eller vintertid, det spelar inte så stor roll men det här fram och tillbaka det känns i kroppen.
Svar: Nä, jag har nog inte känt så! (Jag har ju allt tid i världen.... eller inte - men tycker man att det är kul så funkar det!) Ha en bra söndag. Nu mot simhallen, de öppnar 8,30. Kram

Ama de casa sa...

Det där med att ändra tiden kors och tvärs är HELT onödigt! Trams! Ställer bara till en massa förvirring...

Du är duktig du som traskar runt den där sjön så idogt :-)

Nilla sa...

Fattar inte heller grejen med att ha sommar/vintertid. Tar ju sån tid att få kroppen på rätt köl igen. Kram