tisdag, mars 28, 2017

Skuld


Skuld

Peter Brolin sitter ensam på Nyléns konditori. 
Svårt skuldsatt, handlingsförlamad och i väntan på ännu en ångestattack. 
Plötsligt öppnas dörren och en okänd kvinna kommer fram till hans bord. 
Hon tar honom för någon annan än den han är 
och innan han har hunnit protestera har hon försvunnit igen. 
Efter sig lämnar hon ett paket som han mot tusen kronor 
i ersättning ska leverera till hennes man. 
Paketet och dess skrämmande innehåll drar in Peter i en mardrömslik 
jakt på en galen, besatt kvinna. 
En jakt där han till slut också tvingas konfrontera skuggorna från sitt eget förflutna.

En helt annan sorts bok än vad jag vanligtvis läser.
Har ju för mig att jag har läst Alvtegen tidigare... men är aningen osäker.

Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 28 till Blogg 100


Skickat från min iPhone

3 kommentarer:

Annie sa...

Låter som en spännande bok ;)
Jag har nog inte läst nån av hennes tror jag iaf! ;)

Sv: Jo jag tycker det går ganska bra. Trivs riktigt bra på katthemmet, så det är kul :) Det är kul att åka dit liksom ;)

Är nog tröttare nu, får vila ibland på em om jag arbtränat på fm.
Kanske lite mer värk men ingen stor skillnad .. men svårt att säga det går ju upp och ner, också-alltså även innan jag började ;)

Hoppas du har en hyfsad dag<3

Therese sa...

Jag gillar alvtegen skarpt, men denna har jag inte läst... låter bra?! Är i Åsele på torsdag för möte, hade tänkt lämna tillbaka boken då men jag hinner nog inte läsa ut den då jag måste rätta tentor. Men då har jag ju en anledning att svänga förbi någon annan gång 😜 Kram

Ama de casa sa...

Jag har läst ett par böcker av henne, men som vanligt så minns jag dom inte alls :-D