tisdag, mars 21, 2017

Rocka Socka 👌 lika olika samma vĂ€rde ❤️


Den 21 mars 2017 Àr det Äterigen dags att rocka sockorna!
Initiativet har blivit ett sÀtt att stÄ upp för alla med
 Downs Syndrom och hylla vĂ„ra olikheter.


Den 21 mars Àr det Internationella Downs Syndrom-dagen.
Varför man valt just det hÀr datumet Àr enkel: Personer med Downs Syndrom
har i nÀstan alla fall tre exemplar av kromosom nummer 21.
Och för att lyfta dagen lite ytterligare har initiativet rocka sockorna skapats
- ett lÀtt och lekfullt sÀtt att hylla vÄra olikheter.


Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

znogge sa...

Ett bra initiativ! Jag hoppas bara att vÄra olikheter uppskattas Ärets alla dagar. HÀr i gruvan har nÀstan alla olikfÀrgade sockar sÄ nog har dagen kommit för att stanna.

Kram

BP sa...

Verkligen ett bra och dessutom roligt initiativ.

Ama de casa sa...

Ett bra initiativ! :-)

Jag har faktiskt stött pÄ en Äsna med motsvarande Downs syndrom. Hon var egentligen en dvÀrgÄsna men typ dubbelt sÄ stor som sina förÀldrar. VeterinÀr Röken var vÀldigt intresserad om orsaken och upptÀckte att hon hade en kromosom för mycket. Hon var vÀrldens finaste Äsna, Carmencita.

"LillaSyster" sa...

DÄ fÄr jag gÄ och byta en strumpa dÄ! Drog precis pÄ rena nu efter att jag varit ute och grÀvt en stund efter jobbet ocksÄ. Svar pÄ din frÄga Àr att "diket" ska vara ca:20cm brett djupet 30-40cm och jag har ca 15-18meter att grÀva. Men jag har gjort klart hÀlften idag, sÄ stöter jag inte pÄ nÄgot stort sÄ Àr det snart klart. Har en stor sten att ta bort pÄ den hÀr grÀvda strÀckan, men mörkret kom ju.
Ha en skön kvÀll! Kram