måndag, mars 06, 2017

Promenad och sammanfattning


Fortsättning på lördagens bilder,
Vårvinter i Norrland,
Sol och blå himmel,
Absolut bästa tiden på året,


 Vi gick förbi hästhagen... stallet där Elin rider,

 


 Här tänkte jag på BPs Skyltsöndag,

 Rakt upp... bara att följa vägen, då kommer Ni hem till oss 😊


 Här går vägen genom skogen hem till huset på berget,


 Vägen hem, uppför, uppför...






Ibland beter sig Bullen lite som ett snömonster 💖


I söndags för två veckor sedan påbörjade jag mitt nya mål,

jag har tänkt Vätternrundan... 

ett cykellopp, men jag har alltså tänkt gå sträckan 30 mil,

med start 19 februari och målgång 25 juni.

 

 

Hur vida jag kommer att lyckas eller inte... jaa det vet man ju aldrig.

 

Vecka 1, jag klarade bara av att gå 8.68 km

Vecka 2, det blev lite längre denna vecka 14.2 km

 

 

 

Blogg100 logotype
Det här är mitt sjätte inlägg till Blogg 100
Regler för Blogg100
  • Blogg100 startar onsdagen den 1 mars 2017  
(men det går bra att hoppa på utmaningen även senare).
  • Varje dag, 100 dagar i rad
måste minst ett nytt inlägg publiceras på din egen blogg

6 kommentarer:

znogge sa...

Vilket härligt promenadväder! Snö och blå himmel är en oslagbar kombination men här är det tyvärr mer gråa inslag,.

Nåja, kram och ha en bra måndag och ett härligt sportigt lov :D

Miranda Frings sa...

Vilka fina bilder och vilket fint hull det är på Bullen nu! Klart du kommer att klara Vättern runt! Jag ska heja på dig! Detta med 100 blogg skulle nog inte jag klara av, då jag är alldeles för dålig att ta för att uppdatera, men det händer ibland. Ha en fin sportlovsvecka med Elin och familj :-)

Nilla sa...

Vilka härliga bilder <3 kram

BP sa...

Fantastiskt fina bilder - vykort igen:-) Allt blir ju så mycket finare med en blå himmel eller hur! Man glömmer till och med nästan snön;-)

Sedan är det så himla kul att du tänkte på "min" Skyltsöndag när du såg så många skyltar även idag. Jätteroligt att du också vill vara med när du känner för det. Ska genast inkludera dig i listan av skyltare.

Tycker du har gjort en suverän början av din Vätternrunda. Glöm inte att du ju hade ont och då går man liksom inte så långt. Du kommer nog ikapp!!!

Än en gång - tusen tack för härlig vårvinterskyltning och stort tack för länken också:-)

BP sa...

Svar:
1. är man bloggskadad så är man. Det är bara så.
2. Har man inget "liv" så har man alltid bloggen. Så brukar jag tänka ibland på skoj alltså. Jag menar vart man än är så har man ju alltid bloggen i åtanke. Undermedvetet eller fullt medvetet till och med. Kan berätta att jag köpte torkat renkött häromdagen hos den lokala ICA. Å gissa vem jg tänkte på då? Dig naturligtvis. Å om renköttet kommer det snart ett eget inlägg;-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Vilka fantastiska miljöer <3. Får en längtan att bara åka dit och vandra runt, ta mig en dit och finna lugnet och friden. Dra in luften och njut <3.

Kul att du ska cykla :D. Fantastiskt!