fredag, mars 31, 2017

Promenad & En bok i veckan 😀

DĂ„ jag kĂ€nner en viss press att jag mĂ„ste gĂ„ mina promenader 
och samla kilometrar för att nĂ„ mitt mĂ„l har jag typ "inget val" 
utan kÀmpar pÄ och gÄr, gÄr och gÄr.

SĂ„ trots min brĂ„kiga mage - ja den hade lugnat ner sig, 
jag var inte "akut toa-beroende" lÀngre,
jag skjutsade Elin till Stallet och lĂ€mnade Volvon dĂ€r 
Ă„ tog med mig Bullen pĂ„ en 4 km promenad 
medan Elin hade ridlektion Ä grejjade med hÀstarna.

Jag kĂ€nde dock efterĂ„t att det var vĂ€l inte en av mina bĂ€sta ideer 
detta med att knata ut pĂ„ promenad dĂ„ magen var ur form 😓

Det Ă€r ju det att jag i princip behöver gĂ„ nĂ€rmare 2 mil i veckan 
för att sÀkerstÀlla att jag nÄr mitt mÄl.

Nu har jag ju begÄvats med stor del tjurighet,
och pÄ ren vilja kan man faktiskt lyckas med mycket,
Ă€ven om det kan straffa sig efterĂ„t 😏

Men Ni vet ju mitt motto 😊

"Har man tagit faan i bÄten fÄr man ro honom i land."

 

Bullen promenad Torsdag

 




 Lappgubben

 Ett av de fina gamla hus som finns kvar i Åsele,

 Visst ser Ni att det hĂ€r Ă€r en typisk Åsa-bil?
Jag skulle inte alls tacka nej om jag fick den i present...

DĂ„ vi nĂ€rmade oss Stallet efter ha gĂ„tt typ runt Åsele sĂ„g vi dessa hĂ€star,
ja de var tvĂ„ stycken... 😏
eftersom det Àr vÀldans halt sÄ gÄr tydligen hÀstarna ut pÄ promenad,
kanske sÀkrast sÄ ifall de skulle halka omkull.
OBS jag har faktiskt ingen aning om det Àr dÀrför hÀstarna gÄr pÄ promenad,
det Ă€r min helt egna teori 😏


En ny bok pĂ„börjad, 

Jag har lÄnat Personligt, författare Lee Child pÄ biblioteket,

Jack Reacher Àr huvudperson i denna historia,jag gillar honom.
Jack Reacher Ă€r nĂ„got mittemellan James Bond och MacGyver 😊


Blogg100 logotype
Det hÀr Àr inlÀgg nr 31 till Blogg 100

Skickat från min iPhone

10 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Som sagt pÄ envishet kommer man lÄngt!

Jenniey Love sa...

Vilken kÀmpaglöd du har! MÄnga kramiz<3

Villa Freja sa...

Vet hur jobbigt det Àr nÀr magen krÄnglar.

ina sa...

Bra kÀmpat!!

Ama de casa sa...

Du Àr förbaske mig underbart envis! ApplÄder till dig :-)

BP sa...

Bra med att vara envis... och att kunna knipa om man sÀger sÄ;-)
Om du gillar MacGyver sÄg du vÀl den nya serien igÄr kvÀll pÄ tv? Min man Àlskade det nya avsnittet frÄn 2016 och hoppas pÄ en fortsÀttning. SjÀlv sÀger mig MacGyver ingenting...

LapplandsjÀntan sa...

Visst vet du vad jag vill ha i födelsedagspresent? DĂ„ kan vi dra en runda bĂ„de pĂ„ Mix i Vilhelmina och pĂ„ IKEA 😜⛟

BP sa...

Svar: Jag har heller inte Facebook och kommer aldrig skaffa mig, men pÄ nÄ't konstigt (!!!???) sÀtt lyckades jag rösta ÀndÄ och ska fortsÀtta med det till den 6 april. Tycker att klubben Àr sÄÄÄÄÄÄÄÄ vÀrd att fÄ lite tillskott till kassan. För just funktionshindrade uppmÀrksammas ju bara vart fjÀrde Är dÄ det Àr Paralympics. Undantag Grunden Bois (2002) som verkar ha en ny dokumentÀr pÄ G.
http://www.expressen.se/gt/sport/det-ar-idrott-nar-den-ar-som-allra-finast/

PS. Vissa "Àmnen" ligger mig (konstigt nog) varmare om hjÀrtat Àn andra. Har bland annat haft en funktionshindrad arbetskamrat som var med i OS i Seoul 1988 och spelade rullstolsrugby. Har lÀrt mig massvis av honom och "synen" pÄ hur osÀkra vi "vanliga" mÀnniskor Àr om vi trÀffar pÄ funktionshindrade personer. DS.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera Ă€ven lĂ€rare & doula ★ sa...

Åh önskar sĂ„ att det kunde bli lika med min mage!

Nilla sa...

4 km Àr ju jÀttelÄngt, allrahelst nÀr magen Àr brÄkig. Kram