torsdag 30 mars 2017

Gnäll å glas


 Idag torsdag så tänker jag gnälla lite 😔
Ja exakt dagen efter mitt Må Bra 2017
då jag påtalade om hur bättre jag mådde 😋

Men YES jag har fortfarande samma utgångsläge idag
som igår vad gällande värk och ont i kroppen 😊
felet är inte värkande leder och fysiska besvär på så vis,
även om det inte är okey rent fysiskt men jo det är ju två helt skilda saker ☺

Vaknade första gången strax före 7 å var vaken till 8.30,
då mådde jag helt okey.
Jag fixade frukost till Elin och skjutsade henne till skolan.
Minus 10 så gissa vem som fick lov att skrapa framrutan
då nån var för otänkt igår å inte fixade motorvärmarkolijoxet igår kväll
då jag var ut med the dogs...

Tog med mig Frost å återvände till sängen,
somnade och vaknade vid 11.15 å hade ont i magen,
mådde så där obestämt diffust dåligt.

Gav Frost mat å var ut med honom,
stoppade in honom i hundgår'n å tog med Bullen in,
Yes de har egen tid ihop med mig under förmiddagen 😊

Men sen OJ huvva nu tänker jag inte bli mer detaljerad... 😝

Fyy sjutton så bråkig min mage plötsligt blev helt utan nån egentlig förvarning.

Gissa om jag var glad att jag var hemma å inte hade speciellt långt till toaletten 😛

Nu två timmar senare så känns det som om det finns hopp om fortsatt liv 😏

Hade dock en del planer för eftermiddagen som jag har omplanerat ☺



Då C var här i helgen så hjälpte hon mig att ställa om på hyllor i köksskåp,
då fann vi dessa fina glas 😶
När J kom in i köket å såg glasen frågade han vart kom dem ifrån?
Svaret var: Vi fick dem i bröllopspresent av Js exfru/Cs mamma 😶
Det hade J absolut ingen aaaning om 😶


Skickat från min iPhone



Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 30 till Blogg 100

13 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Aj vilken bråkig förmiddag, hoppas att eftermiddagen varit lugnare. Typiskt karlar - inte en aning om vad som står i köksskåpens gömmor! Jag stoppar i motorvärmarsladden så fort jag lämnar bilen, har den till att gå på timer, och då är det alltid varmt då man ska ha den! Åker ju på nästan samma tider för jämnan. Kram

Veiken sa...

Skönt att du mådde bättre efter några timmar. Sådana överraskningar kan man vara utan!
PS. Jag har slängt ut frågan på messenger angående bra böcker för barn. Hoppas att jag snart får svar! Kram

Ama de casa sa...

DUMMA mage! Skönt att det ordnade till sig.

Vi hade timer på kupévärmaren så man slapp tänka. Annat än på att dra ur den då man skulle åka iväg med bilen alltså ;-) På så vis var den alltid isfri på morgonen. Skulle man iväg vid nån annan tid så fick vi dock tänka till lite :-)

Vilka fina glas! Jag tror att karlar rent generellt har svårare att komma ihåg varifrån olika saker kommer. Fast det gäller inte datapryttlar och sånt för vår del, för där har Anders stenkoll :-D

Lapplandsjäntan sa...

Skönt att magbråket lugnade ner sig igen!
En nyfiken undran, åkte det ner något på golvet när du skulle fota glasen? Eller hade bordet tömts på förväg? 😜 hihi

nalta norrland sa...

Jaa Du, den som det visste 🤣

Days by Johanna sa...

Vilken bråkig mage, hoppas den skött sig bättre idag! :)

Så fina glas, bra och ändra om ibland :)

ullie sa...

åh va jobbigt med jobbig mage inte kul stackare

ja du ja ogillar oxå så nu när ja kan väntar ja tills han e hemma o gärna sitter här en sväng när han e hemma. ur hos oss det är isfria vägar nu men halt i bland
ja nu äär det dax för domherrerna att flytta ner i lådan nu då =)
kramizar

icaibloggen sa...

Sv: Tack för kommentaren, jag är inte så jätte insatt i straff i andra länder, bara sett dokumentärer och ja det verkar ju finare i Sverige det håller jag med om. Resten ska jag inte yttra mig om.

Hur mår du? Kram <3

Anonym sa...

Hej!

Du tror inte att du åkt på en variant av vinterkräk sjukan/Magsjuka.

Den härjar visst fortfarande i Umeå med omnejd.

Typiskt karlar: min är likadan: har inte en aaaaaaning om vem som gett vad eller när ngt kom in i huset typ. Men motorvärmaren: den får han banne mig kolla att den är isatt på kvällen: ska han absolut röka - och då får han vara ute- så kan han sista "röket" innan sängen, gå o kolla att motorvärmaren är ikopplad.. Nån nytta ska man väl ha av karl´n ;)

nalta norrland sa...

Mm Yes i vanliga fall brukar J fixa motorvärmare åt mig men då han var borta på annan ort tisdag eftermiddag till natten till idag torsdag kunde han ju inte grejja det 😏
När det gäller magen så är det troligtvis inget annat än min tarmsjukdom dom spökar 👻 när det blir för mycket aktivitet å så reagerar magen negativt då det blir lugnt 😷

BP sa...

Bra att magen lugnade ned sig till slut och att du kunde avsluta inlägget med glasfynd som åtminstone J inte hade en aning om - hahaha!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Usch och fy den där paniken när det blir så där med magen :(. Finns få saker jag tycker är så jobbiga.

Nilla sa...

Fy så jobbigt med magen som bråkar. Det ställer ju till så mycket. Men snygga glas, alltid kul att fynda i sina egna skåp ;-) kram