tisdag 21 mars 2017

Djävulsdoften av Mons Kallentoft

Djävulsdoften, Mons Kallentoft 

Jag fyndade en ny Mons Kallentoft på bokrean,
det var halva priset på rean så 35:- kostade denna bok,

En ny Malin Fors... lite annorlunda än de tidigare,


Efter en personlig kris lämnar Malin Fors lilla Linköping för miljonstaden Bangkok. 
När en svensk kvinna hittas brutalt mördad 
– utan ansikte – 
börjar Malin gräva i fallet. 
Och när ännu ett offer 
– en man Malin känner mycket väl – 
hittas mördad på liknade sätt är det dags att sätta fart. 
För vem står näst på tur att förlora ansiktet …

Samtidigt som Malin kämpar mot sina demoner tar hennes egna 
efterforskningar henne genom ett myllrande, 
korrumperat och våldsamt Bangkok. 
För att hitta gärningsmannen tvingas hon gräva djupt i ett ruttet, 
illaluktande förflutet. 
Och nu måste hon hålla sig nykter och snabba på. 
För snart kan det vara någon annans tur att förlora ansiktet… 



Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 21 till Blogg 100

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag har en hel hög med Kallentoftböcker liggande på vänt här hemma. Har inte läst en enda av honom än men nån gång ska bli den första ;-)
sv: Jag är tacksam för pantburkar för att Sverige är förhållandevis duktiga på att panta dem vilket är bra för natur och miljö. Och för att det brukar räcka till ett gott choklad och en Trisslott varje gång jag pantat ;-)
Andas lugnt ♥

Ama de casa sa...

Jag har bara läst en Mons Kalletoft. Minns inte vilken, men han imponerade inte alls på mig så det har inte blivit fler. Eller så var jag bara irriterad för att han stavade sitt förnamn fel? ;-)

Ha en skön dag!

znogge sa...

Lite annorlunda men väldigt bra tyckte jag. Gillar verkligen Kallentofts böcker!

Kram och ha en bra dag :D

"LillaSyster" sa...

Jag läser den också nu, igår slog jag igen den på sidan 72! Tycker om Kallentoftböckerna, men den här är ännu inte i riktigt samma klass som de förra, men den kanske tar sig! Nu mot jobbet. Kram

BP sa...

Tack för tipset! Har läst Kallentofts böcker med Malin Fors och gillat dom alla. Å den här lär inte bli ett undantag.