måndag, februari 20, 2017

Vätternrundan är ett motionslopp, ca 300 kilometer långt,


Ha ha inte klokt 😜 jag har alltså tänkt jag ska gå 30 mil...
alltså fattar Ni, 30 mil på 18 veckor... men det borde gå 😊

Söndagens promenad














Jag har tänkt - om jag nu kommer ihåg det - att jag ska gå ungefär samma promenad varje söndag under dessa veckor å då kunna se hur årstid och vädret förändras.

Det är inte mjäll i Bullens päls utan det snöade lite lätt under vår promenad.

Hälsotillståndet efter söndagens promenad... 

jo men visst, fy faan så ont jag har haft i ryggen 
och höfterna liksom vänster ben natten till idag måndag,
helt jäkla galet att jag utsätter mig själv för detta 😛

Men grejjen är ju den att jag tror att promenader är bra,
jag tror att aktivitet och rörelse är bra,
jag tror att så länge jag har nån form av motivation som gör att jag kommer ut på promenad,
ja så länge finns det hopp om fortsatt liv.

Jag har två val, kämpa eller ge upp.

7 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Heja heja! Klokt resonerat av dig tycker jag. Rörelse gör ju att kroppen lättare skjutsar runt syre och även smörjer lederna effektivare. Som du säger - så länge det går så är det ju bra! 💕 Du får kanske tänka på/prova att aktivt slappna av i musklerna när du stannar och ska fota? Känna efter om du drar upp axlar osv och "rätta till". Om det är så att du går och är extra spänd ibland när du går så kanske det hjälper lite mot efterdyningarna. Lycka till på färden runt Vättern 😘

shazi sa...

så söööt

ullie sa...

kom igen heja heja du är bara Bäst ja säger ju det det är du som är ledstjärnan o den bästa "gångare " ja vet <3
ja du hon får väl fortsätta va ska ja göra :D

"LillaSyster" sa...

Det finns bara ett val och det är kämpa! Jag tror också på att rörelse är så mycket bättre än vila. Här är snöblandat regn, så någon eftermiddags promenad det lockar inte..... men jag var ju och simmade idag vid 06,30 innan jag åkte till jobbet, så jag anser mig färdig tränad för idag! Kram

Annie sa...

Jag tycker du är en riktig kämpe och strong!
Bra gjort av dig<3

Kramar

Nilla sa...

Jag tror också det är bra att komma ut och röra sig i den mån man orkar. Men lagom är ju bäst :-p kram

BP sa...

Precis som Vasaloppet då kommer du även att klara av Vätternrundan. Det är jag helt övertygad om! Å eftersom Vätterrundan är ett cykellopp och du går sträckan så slipper du också att få ont i rumpan.
En kollegas man och hennes son brukar köra Vätternrundan. De kan inte sitta på en vecka...