måndag, februari 27, 2017

Vad jag läser 2017




En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)


Vargarnas tid 

Vargarnas tid utspelar sig i andra världskrigets skugga. 
Världen brinner och ondskan breder ut sig allt mer – även i Sverige. 
Här har världens första rasbiologiska institut bildats för att skydda 
den så kallade ”rena svenska rasen”. 
Och den svenska regeringen har stängt landets gränser för judar. 
I Tyskland sprider nazismen sitt gift över världen.
Helt otippat att jag skulle välja en historisk roman,
det är väldigt långt från det jag vanligtvis läser.
Men YES jag gillade verkligen denna bok.
Ska Ni läsa en enda historisk roman under 2017 rekommenderar jag
Elisabet Nemerts bok Vargarnas tid.
Jag har även läst 21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones
 

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  • Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz  
Jag läser Sagolunden av Sofia Bergting för Elin, 
vi har ungefär halva boken kvar,
en spännande bok.
 

5 kommentarer:

Maria sa...

Eftersom jag läst 5 av de 9 böcker du har på din lista antar jag att vi har samma boksmak och lägger till de olästa på min att-läsa-lista! Tack för tipsen!

Veiken sa...

Just nu är det stiltje på läsningen hos mig. Jag begriper inte varför, men jag är periodare! När det gäller läsning i alla fall!Kram

Lapplandsjäntan sa...

Åh så roligt att du också tyckte om Vargarnas tid! Det var absolut en av mina stora favoriter förra året. Jag började på Tamara McKinleys nya bok idag, känns avigt att den inte utspelar sig i Australien som de andra gjort.

znogge sa...

Jag är inte så mycket för historiska romaner men jag gör en anteckning om denna. Ibland är det skönt att variera sig lite...

Kram och ha en bra start på veckan!

Ama de casa sa...

Jag är inne i en icke-läsar-period. Försökte idag lite ute på terrassen, men ljuset är för dåligt i plattan när det är sol, så jag slappade istället :-)