söndag 12 februari 2017

Vad jag läser 2017




En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)

En bra historia, fängslande och med oväntat slut,
helt otroligt ihop vävd berättelse,
det jag ogillar lite är att boken slutar med en cliffhanger...

Men YES jag rekommendera boken och självklart kommer jag att läsa nästa bok i serien.

Ugglan dödar bara om natten, Samuel Bjørk 

Det ligger en naken tonårsflicka i skogen. Omgiven av fjädrar. Med en vit lilja i munnen. Kommissarie Holger Munch är på sitt barnbarns födelsedagskalas hemma hos sin ex-fru
när samtalet kommer och han måste bege sig ut i skogen högt ovanför Oslofjorden.
Den unga flickan ligger makabert placerad på en bädd av fjädrar och med flera ljus arrangerade
 i en halvcirkel. Varför? Och varför just här, i ödemarken?
Munch inser nästan genast att han måste samla sitt eget team.
Och bland dem främst Mia Krüger. Men är hon redo?
Har hon slutat missbruka piller? Funderar hon fortfarande på att avsluta sitt liv?
Det får vara hur det vill med den saken. Munch vet att han måste ha just hennes hjälp.
Men det han ännu inte vet är att jakten på mördaren kommer att dra in dem i ett dödsspel som saknar motstycke och som visar på en grymhet som ingen av dem ens drömt mardrömmar om …

Min nästa bok blir Predikanten av Camilla Läckberg


 

 

 

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  • Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz  
 

Mysterium för utomjordingar 


Boken började rätt tråkigt å jag kände mest NEJ, 
men då jag ogillar att avsluta en bok oläst så fortsatte jag läsa.
Nånstans i mitten ungefär så blev boken - inte bra - men mindre tråkig,
då jag läste ut boken säger Elin:
mamma, vi läser den en gång till... så YES Elin gillade boken.

”Mysterium för utomjordingar” fick Spårhunden 2007, 
tidskriften Jurys pris för bästa barn- och ungdomsdeckare.


Nästa bok vi (jag) ska läsa som "go' nattsaga" blir denna:

 Sagolunden 

Huset var så fruktansvärt att blotta åsynen av det fick henne att stelna av skräck.

Sommarlovet börjar verkligen inte bra för Inez. 
En stillsam promenad genom skogen bakom sommartorpet slutar med att hon 
nästan drunknar i ett kärr. 
Var det inbillning eller var det faktiskt något som med klösande fingrar försökte 
dra ner henne i det mörka, djupa vattnet?

5 kommentarer:

BP sa...

Ugglan har jag ett svagt minne av att jag har läst. Ofta när jag läst sista sidan i en bok så glömmer jag vad den handlat om - ooooops, måste vara åldern;-)
Predikanten har jag läst. Ska bli intressant att höra vad du tyckte. Är aningen less på Fjällbacka fallen vid det här laget. För lite deckare, för mycket familje myspys enligt mig.

Ama de casa sa...

Jag gillar inte cliffhangers! Så den boken får nog vara för min del...

Predikanten har jag läst, men minns den inte alls. Är lite som BP där, glömmer boken när den är utläst.

ullie sa...

roger pontare va hemsk o ja ingen låt va bra alls jätte dåligt men jahan hade ett gung i sin låt annars säger ja som alltid det är redan bestämt artisterna kanske inte vet men han vet redan

Ha nu en jätte fin start på veckan fin måndag kramar

znogge sa...

Härliga böcker du har på gång och även de som väntar :D

Kram

Annie sa...

Kul med en bok i veckan :)
Låter som spännande böcker ;)

Hoppas att Din måndag blir hyfsad<3

Kram