tisdag, februari 07, 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
 
 
 (pocket) 

Jag har förstått att Springfloden visas/har visats på SVT som tv-serie,
dock har jag icke sett ett enda program...
blev upplyst om detta - att boken jag läser tydligen är en tv-serie 😊
då jag berätta vad jag höll på att läsa för bok.

Jag gillar boken å kommer att läsa fler i denna serie om Rönning Stilton
vad jag vet så finns det fyra böcker i denna serie.
 

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag tycker oftast att man blir besviken när man ser filmatiseringen av böcker man läst. Dom egna bilderna av det hela stämmer inte, och speciella tankar och funderingar i böckerna är svåra att få fram i en film.

ullie sa...

Min snälla goa Åsa <3 ja som tycker ja aldrig får till det <3
men ja gillar inredningen men tycker alltid andra har det så fint har massvis underbara med norsk inredning

kolla in denna bloggen hon har precis min inredning egentligen älskar det
http://villapaprika.blogg.no/

kramiz o nä ja har inget hört ännu där i från de sa två veckor så snart hoppas ja på nåt sätt

BP sa...

Springfloden var bra som tv-serie, men boken är bättre. Så är det förresten alltid - att filmer/serier liksom inte kommer i närheten av böcker.
Läste faktiskt boken efter att jag sett serien. Det funkade faktiskt.

Jodå, det finns en fjärde bok i serien som jag väntar på att den ska komma ut som pocket.

PS. Tack för din musikaliska kommentar förresten:-) DS.

lenaiwales sa...

Vad mycket du läser! Jag skule vilja göra det också, men somnar alltid efter några sidor, oavsett tid på dygnet.
Ha en bra dag!

znogge sa...

Eftersom jag inte sett den på TV så kan jag testa boken. Mysigt att du håller fast vid att läsa för Elin.

Kram