tisdag 28 februari 2017

Tisdagspromenad


Häromdan fick jag tipset att jag skulle gå andra vägar då jag var ute på promenad,
visst jag kan hålla med att det vore kanske en bra ide...
även om jag misstänker att någon tycker mina bilder är lite enahanda 😊
å hen vill se en annan sida av Åsele.

Nää men allvarligt så är det tyvärr svårt att gå nån annan väg,
det är ju inte så att jag inte vill gå en annan väg på mina promenader,
däremot är det relativt svårt just nu...
eller joo allt är möjligt,
men det finns ju lättare och svårare sätt å just nu väljer jag det lätta,
om jag har möjlighet brukar jag ofta välja att gå längst skoterspåret då jag inte tycker det är riktigt skoj att alltid knata runt bland villorna/bostadsområdet.

Ifall jag vill gå en promenad på helt annan väg ja då är jag i princip att ta bilen,
och att ta bilen för att gå på promenad känns inte alltid nödvändigt.

 Här startar jag och Frost vår promenad,
hemma på vår gård,

 Nu har vi typ gått halva vår väg,
ja det är den enda väg vi kan ta oss hemifrån,
så länge det är vinter å snö finns det bara en enda väg att gå.

Här har vi då kommit ner till bostadsområdet,
det är här vår postlåda bor,
hit har vi ungefär 500 meter,

Härifrån kan vi välja tre vägar,
rakt fram, höger eller vänster,

Här har vi valt att gå rakt fram,

 Då vi gått rakt fram från det vi gått hemifrån så kommer vi ut på Norra Vägen, väg 92.
På andra sidan vägen ligger Åsele Centralskola,
där går i princip alla kommunens ungar skola från sexårs till 9an
(det finns en skola i Fredrika, 6 mil öster om Åsele, det är en F - 6 skola, 
hur många elever som finns där har jag ingen aning om)

 Här valde jag att gå till vänster, på väg mot centrum kan jag väl säga...

Svängde av Norra Vägen och tog till vänster,
yes nu är jag på väg hemåt,
denna byggnad, Vattenfalls kontor, 
passerar jag ett flertal gånger varje vecka året om.

 Nu har vi raksträckan hemåt... 

Å joo det är här vår postlåda bor å nu är vi på väg hem,

En annan dag ska jag låta Er följa med då jag väljer höger eller vänster 😋


7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Tack för ytterligare en länk:-)))) Men jag har då aldrig sagt (inte ens tänkt) att dina bilder är enahanda. Snarare tvärtom. Många foton du tagit är rena vykort faktiskt!

Tycker dock att dagens inlägg är extra bra. Gillar infon om byggnaderna du ser på dina dagliga promenader, bland annat om skolan och Vattenfall. Sedan är jag förvånat över att det står så många bilar vid centrum. Jag menar det är ju mitt på dagen (antar jag) och då borde ju folk vara på sina jobb. Bara en fundering.

Å nu önskar jag mig en sak när du går på promenad igen - kan du inte fota centrumet någon gång eller varför inte sjukstugan som du har nämnt så många gånger både när din pappa var sjuk och nyligen du.

Skulle vara kul att se hur det ser ut hos dig. Jag lägger ju också ofta upp bilder på "mitt" centrum eller olika miljöer från Täby och Stockholm så. Undrar om folk tröttnar;-)

Nilla sa...

Jag går oftast också samma stråk på våra promenader. Finns ju inte så himla mycket att välja på heller :-p kram

znogge sa...

Omväxling lär förnöja men bor man som ni gör så har man inte alltid så många alternativa vägar; speciellt inte vintertid. Jag har tre promenader som det oftast blir men visst kan jag variera mig lite mer.

Kram och god onsdag!

Lena i Wales sa...

Så mycket snö ni har!
Alltid roligt att få se bilder från ditt samhälle. Gillar att se bilder av ställen jag inte besökt och dessutom förnimma hur du har det.
Ha en fin 1 mars!

Annie sa...

Det blir faktiskt ofta så för mig med-att jag går samma runda ;)
Skulle ju egentligen kunna variera mig mer :)
Kul att få se Dina bilder! :)

Sv: Kom inte ihåg exakt hur många kissar som bor där men tippar på ca 15 st ;)
En del bor där tillfälligt när ägarna är på semester och en del vill till nya hem ;) så lite olika.

Har bla fått göra rent kattlådor och så blir det mycket gos med katterna ;)

Kramar

Therese sa...

Har ni fått ordning på traktorn?! Oj så mycket snö som kommit och kommer... jag tog det nödvändigaste men är glad vi har fyrhjulsdriven hög bil ;-p kram!

Ama de casa sa...

Tack för promenaden! Jag känner mig riktigt sportig här där jag sitter i soffan ;-)

Ha en fin dag!