söndag, februari 26, 2017

Text, Sofie Sarenbrant, Må Bra 2017


Jag "följer" författaren Sofie Sarenbrant på Instagram,
yes jag gillar henne 😊

I alla fall skrev hon så kloka ord häromdagen,
ord som jag verkligen tog till mig,


Jag delar en del av hennes text, 

den som berörde mig starkast:


Jag jobbar mycket med att fira mål och delmål för att orka vara disciplinerad,
en belöning kan vara en kopp kaffe efter x antal skrivna sidor,
åka till stallet och rida, promenad med en vän,
fika med barnen då de kommer hem från skolan, springa eller sjunga
saker att se fram emot
huvudsaken att det finns något som gör det värt att kämpa alla timmar framför datorn 
sådant som håller motivationen vit liv.

 

Jag tycker det var mycket bra skrivit och att det passar in på mitt
Må Bra 2017 

9 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Kloka ord! Gillar hennes böcker! :)

Ja vi tycker lika ofta du och jag. Vem vinner allt nu då? eller vi kanske skall spara den till efter andra chansen. Ja det gör vi.

skratta på du, för det gjorde jag lite själv när jag låg där och fundera på om något gått sönder, haha. jag tänkte med undra om det såg kul ut när jag flög. ibland är man inte redigt funtad.

ja jag får försöka dricka mycket vatten imorgon när jag jobbar så håller nog bihålorna sig i schack.

znogge sa...

Kan bara instämma. Kloka och tänkvärda ord att ta till sig :D

Kram och ha en fin söndag!

"LillaSyster" sa...

Håller med dig/henne! Man får knycka alla bra tips och idéer.
Svar: Jo man har våtdräkt på Vansbro, men jag ska inte ge mig på några 3km. Möjligen, möjligen 1km men det är långt dit, jag vet inte ens om jag vill.... jag ogillar ju att bada där jag inte bottnar. =) Nu ska jag kolla hur det går för Stina och Ida! Kram

lenaiwales sa...

Tänkvärt! Bra när man hittar rätt.
Ha en fin söndag!

Annie sa...

Väldigt bra skrivet av henne! kloka ord .. :)

Hoppas att Du har en hyfsad söndag<3

Sv: Ok väder idag, men ingen sol. Igår var det jätte fint däremot ;)

Kram!

deninrekampen sa...

Sv: Vet inte om din fråga skulle va med i frågestunden, sorry isåfall, såg den nu och kom tyvärr inte med, men svarar här! Jag har 1 stora syster som är 4 år äldre, en lillasyster som är 4 år yngre. Jag har också en lillebror som är 2 år yngre men som tyvärr inte lever.. :/ <3

Verkar nog vanligt kanske att ha sådana pekfingrar, men man undrar ju lite varför man får det så haha! :)

Nee helt sjukt, man hoppas ju att det inte stämmer som dem skriver... Helt sjukt!

Ha en fin söndag fina du! Kram

Ama de casa sa...

Kloka ord att ta efter! Ibland får man faktiskt härmas ;-)

BP sa...

Är den DEN Sofie Sarenbrant?!!!! Japp, det är det. Gillar ju hennes böcker skarpt och nu även hennes sätt att belöna sig själv. Hur smart som helst. Å jag älskar att ge mig en "klapp på axeln" i olika former. Bäst att göra det själv, då det sällan är en annan som gör det;-)

Annie sa...

Sv: Ja man tycker ju det .. men tyvärr verkat det behövas trist nog.

Hoppas din kväll är ok!

Kramar