lördag 25 februari 2017

Schlager Skelefteå


I år har startfältet varit otroligt klent,
hittills har Melodifestivalen inte bjudit på någon aha upplevelse,
att Owe Thörnqvist gick vidare var en skräll,
men det tyder ju på att konkurrensen var låg.

Bildresultat för melodifestivalen 

Owe Thörnqvist 

 

Men nu har vi kommit till deltävling Skellefteå 

Deltävling 4

Jon Henrik Fjällström repeterar ”En värld full av strider” inför Melodifestivalen 2017. 

Jon Henrik Fjällgren inleder Melodifestivalen i Skellefteå på lördag. 
Tillsammans med Aninia framför han bidraget ”En värld full av strider
 (Eatneme gusnie jeenh dåaroeh)”.

Jon Henrik Fjällgren och Aninia

Jon Henrik Fjällgren är en personlig favorit,
jag gillar honom,
tror dock icke att han så stor chans i Eurovisionsschlagerfestivalen.

Jon Henrik Fjällgren

Inleds med att Jon Henrik pratsjunger på samiska. Sen tar han i när versen övergår i jojk innan Aninia sjunger en poppig refräng som hämtad ur en Disney-film. 


Alice bidrag heter Running With Lions

 Alice Svensson -  ” Running With Lions”


Les Gordons, Melodifestivalen 2017

Les Gordons tar 90-talsindie till Melodifestivalen 2017 
med låten ”Bound To Fall” 

Skellefteåborna Anna och Simon Åkesson blev med kort varsel inkallad 
att delta i melodifestivalen. 
Nu ska de rädda Örebro med sin skönsång.
Anna och Simon Åkesson fick ett överraskande telefonsamtal. 
Frågan var om de ville köra bakom Örebrogruppen Les Gordons på Melodifestivalen i Skellefteå. 



 Wiktoria sjunger ”As I Lay Me Down” i Melodifestivalen 2017.  

Wiktoria sjunger ”As I Lay Me Down”

Wiktoria


   

Axel Schylström med ”När ingen ser”

 Axel Schylström


Sara Varga och Juha Mulari 

Sara Varga och Juha Mulari i en romantisk duett 
”Du får inte ändra på mig”

Sara Varga och Juha Mulari.

Jag gillar ju Sara Varga och hoppas att de går vidare,
även om jag precis som i fallet med Jon Henrik, 
inte vet ifall de har vad som krävs för Eurovisionsschlagerfestivalen

Som sista artist och den jag tror går direkt till final...


Bild på Loreen.

Loreen med bidraget ”Statements”

 Loreen


Melodifestivalens app-ikon. 

 Vi får väl se hur det blir... strax är kl 20 å vi är redo 😊

5 kommentarer:

BP sa...

Oooops! Enligt Aftonbladet gick Loreen bara till andra chansen. Ja, tidningen skrev ju redan deltävlingen att Loreen "gör allt för att inte gå vidare". Inte vet jag hur man åstadkommer nå't sådant, men jag följer ju inte Mellon.

De andra artisterna har jag aldrig hört talas om, vilket kan bero på att jag stannat upp vid Bruce Springsteen, Lou Reed och Neill Young samt Eva Dahlberg och Amy Winehouse. Ooooops, ja jag vet.

BP sa...

Glömde ju säga - Både du, Ama och Susjos hade fel vinnare idag. Det har då aldrig hänt förut;-)

Annie sa...

Hoppas Du får en hyfsad söndag! :)
För mig blir det snart prommis :)

Var rädd om dig<3

Kramar

Ama de casa sa...

Wiktoria var klart bäst! :-)

Eller förresten, det bästa med gårdagens Schlager var Schtaaan ;-)

Loreen trodde jag skulle gå direkt till final även fast jag tyckte att både sången och framförandet var väldigt konstiga...

Days by Johanna sa...

Gillade jon heriks låt, trodde jag aldrig haha... men under kan ske, sara vargs låt med fin! Annars var det mest blä igår.