fredag, februari 17, 2017

Pest eller kolera, att välja och förhoppningsvis välja rätt


Pest eller Kolera





Yes, denna bild illustrerar finfint mitt mående senaste veckan,
sedan jag vaknade natten till fredag av att jag hade en djävulsk värk,
alltså för en vecka sedan... tiden går fort då man har roligt 😕
 har jag knaprat Citodon + Alvedon tre gånger/dygnet,
- om jag inte hade en viss spärr skulle jag absolut stoppa i mig fler Citodon/dygnet -
detta är ju på två vis... delar av smärtan, värken avtar vilket är väl positivt,
men jag blir dessutom drogad, trött och helt avtrubbad.





Den hjälp Sjukvården erbjuder är smärtstillande... 
i väntan på ett läkarbesök om en vecka - fredag 24/2 - har jag inget annat val,
eller jo... jag kan välja att ha värk, ont eller vara trött, avtrubbad.

Pest eller Kolera



Jag vill inte må så här, jag kände ju mig glad och trodde jag skulle lyckas med mitt mål, 
att jag skulle kunna vända den sjuka, negativa trenden och få ett Må Bra 2017,
jag är oerhört ledsen och besviken.





14 kommentarer:

znogge sa...

Det är verkligen tråkigt att du ska behöva vänta en vecka till på ett läkarbesök när du mår som du mår :-( Så borde det verkligen inte få vara.

Kram och ha det så bra som det går.

Annie sa...

Borde verkligen inte vara så, att behöva vänta så länge på en läkartid när Du har så ont :/

Lider med dig<3

Kramar!

´"LillaSyster" sa...

Det vänder igen =) Men det är jobbig att må skit. Kunde de verkligen uppbringa en tid tidigare - det är så dåligt tycker jag. Jo jag har en bra fredag, hunnit mycket idag. Jobbat, handlat, varit och simmat, städat av i tvättstugan och nu har jag precis gått i mål på Ica klassikern. Jag önskar dig en fin kväll och hoppas att du mår lite bättre. Här kommer några energikramar =)

Ami sa...

Tycker verkligen synd om dig. Och önskar så att du snart blir bättre!
Stor kram

TantGlad sa...

Tycker synd om dig, men hoppas ju att du ska få må bättre så fort som möjligt. STOR KRAM!

BP sa...

Ledsen tycker jag att du har all rätt på att vara, men inte besviken. För det är ju inte du som sett till att du fick värk.
Det är verkligen som att välja mellan pest och kolera. Att ha värk gör ju att man är sur mot sig själv och omgivningen. Att vara avtrubbad i stället är ju bättre om värken avtar, men man är ju inte till någon nytta heller, varken för sig själv eller andra.
Håll ut!

deninrekampen sa...

Sv: Jag har bara sett säsong 1 än så länge. Och första avsnittet av säsong 2. Älskade ju säsong 1, spännande och så. Är säsong 2 lika bra eller kanske bättre?! ;)

Aha, brukar du inte gilla svenska serier annars?

Så ledsen jag blir för din skull att då ska må såhär... Lider verkligen med dig...

Men vet du vad? 2017 är långt ifrån över, ge inte upp dina mål! Vet det är svårt. Kram fina du! <3 Va rädd om dig!

ullie sa...

Alltså gumman ja tycker så synd om dej vet ju hur det e o ha ont =( tycker du citadon hjälper då ? ja tycker inget o inte starka alvedon heller nu är det treo comp plus lita annat dagarna i ända.

gumman är du nåt på Fb ? har ja missat dej där eller är du där eller svammel men vi har ju fb loppis här min kompis köpte bord på loppis för en hundra lapp ett vitt finns inget in närheten av dej ? kramiz

Nilla sa...

Jag förstår att du är ledsen och besviken. Det känns ju som en evighet till nästa fredag när man har så ont som du. Kram

Ama de casa sa...

Fy vad jobbigt... Hoppas den här veckan går snabbt så du kan få hjälp med ditt mående!
Kram

lenaiwales sa...

Vad tråkigt att höra att du mår så dåligt. Man bara önskar att man kunde göra något.
Hoppas du snart får riktig hjälp.

Annie sa...

Hoppas Din lördag blir något så när<3

Många kramar till dig!

Veiken sa...

Tråkigt att du inte mår så bra! Men jag tror att det bara är ett hack i dn positiva kurvan! Håller tummarna för att det är så. Kram

Vano sa...

Blir så ledsen att låsa om din smärta. Men tycker även att du är otroligt stark som orkar kämpa. Orkar vara en bra fru, mor och dotter trots omständigheter. Sjukvården är tyvärr under all kritik och alldeles för ofta koncentrerar man sig på att lindra symptom. Istället för att ta reda på orsaken.