onsdag 15 februari 2017

Out of order



 

Gårdagens samtal kändes väl mest som ett hån...
som att få en hink isvatten hälld över huvudet.

Den första frågan som kom var i princip ifall jag tagit typ Alvedon mot värken,
då jag förklarade att jag har kronisk smärta och har Citodon utskrivit,
att jag brukar klara mig med 1 tablett/dygnet, men nu fått öka till 3 tabletter/dygnet,
att jag gärna skulle peta i mig fler... ifall det nu varit möjligt,
men eftersom jag inte kan köra bil efter tablettintag så gick ju inte det,
då säger den sjukvårdskunnige i andra ändan av luren att: 
 
Nej Du får ju inte köra bil då Du tagit större dos av Citodon.

Okey... men jag klarar inte av att ha denna elaka, envisa olidliga värk.

Har Du försökt med vila? var då nästa fråga.
Mm... jo men det hjälper inte, jag kan knappt ta mig ur sängen på morgonen.

Sista frågan var väl nästan bäst... Vill Du ha en tid för undersökning?
Du kan få komma på fredag 24 februari... om Du tror det är nödvändigt.

Joo, jag tackade så klart ja till tiden jag fick om drygt en vecka,
va faan ska jag annars göra liksom?

Om jag väljer Osteopat eller annan massage å nått blir sämre,
om jag plötsligt inte kan gå... vilka försäkringar gäller? Å vad händer sedan?

Helt jäkla galet.

Jag hade väl aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att jag skulle behöva vänta i tio (10) dagar för att få hjälp, jag trodde jag skulle fått komma redan denna vecka, 
jag känner mig faktisk som en sån där akut i behov av hjälp patient,
det är ju inte så att jag tar kontakt med Sjukstugan i onödan.

Jag har senaste tiden varit upp akut med min far flera gånger å aldrig har jag sett till någon direkt mängd av patienter som sitter och väntar, väntrummet har i princip varit tomt och det är bara vid ett av de tre, fyra akutbesöken jag sett någon annan patient, eftersom jag följer min far som en skugga,
jag sitter utanför behandlingsrummet då de sticker honom å då han blivit röntgad,
nån gång borde det väl vara annat än vit rockar som passerar mig.

Så vad gör de på Sjukstugan egentligen... vill de inte ha några patienter?

Jag vet ju att vid min fars akuta besök har det funnits tre, fyra läkare på plats,
två är "Sjukstugans egen personal" och två har varit AT-läkare.

I morse kl 7.45 då J skjutsade Elin till skolan tog jag onsdagens första Citodon-tablett.

Jag ogillar verkligen att vara beroende av tabletter för att kunna fungera,
eller fungera... nu tog jag verkligen i rejält,
jag är som en skugga av mitt rätta jag, jag har ont, värk och jag mår skit.










11 kommentarer:

Days by Johanna sa...

De borde väl ha akuttider på dagtid med, det har de här, man får ju ringa direkt när de öppnar så får man tid. Erik hamna nr 15, fick ändå en tid samma dag..

Nilla sa...

Men herre, inte kan de väl mena att det ska vara okej att ha så ont utan att få en akuttid? Kram

znogge sa...

Men sjukstugan måste väl kunna erbjuda en akuttid? Kan knappast vara rimligt att man ska behöva vänta så länge. Under all kritik tycker jag...

Kram och ha det så bra som det går.

Ama de casa sa...

Men du... Åk in på akuten då? Måste man verkligen ha en tid för det? Sådär kan du ju inte ha det...
Kram

Annie sa...

Men fy vad jobbigt för dig :/
Låter ju sjukt att vänta 1 vecka på en läkartid när du har såna smärtor .. Här har vi iaf akuttider på hc då man förhoppningsvis får tid samma dag.

Men åk till akuten då kanske? eller? det måste man ju kunna göra.

Fy, stackare ..

Massa styrkekramar!

"LillaSyster" sa...

Ring igen och säg att det inte kan vänta. Galna människa som du fick prata med Alvedon.....man kan undra om de läser på något i sina papper. Det är väl därför man ska knappa in personnummer innan man blir uppringd, för att de ska veta lite innan. Jag vet att du mår skit, men samla kraft och ring imorgon igen och säg att det inte kan vänta. Kram

Annie sa...

Sv: Så jobbigt :(
Hemskt att det ska va så år 2017 ..

Styrkekramar<3

BP sa...

Säger som Ama - åk in akut! För det är ju faktiskt ett akut tillstånd du befinner dig i. Imorgon dyker du bara upp där. Gärna med tårar rinnandes nerför kinderna. Det underlättar. Å jag tror att du har ganska nära till tår ändå, så du behöver inte fejka alltför mycket.

Hoppas du lyssnar på Ama och mig! Vi bryr oss faktiskt. In till akuten med dig imorgon bitti!!!

attis sa...

Vad jobbigt att måsta vänta så och inte få hjälp. Säger som den här ovan. Åk in akut. Sätt dej och vråla tills du får hjälp. Hoppas det löser sej.

ullie sa...

Darling utan tabletter överlever ja nog inte en dag så hemskt är det här.

hemskt att höra du är dålig <3

ullie sa...

vännen nu har ja skrivit flera kommentarer hi hi men ja glömmer säga .. sätt elin på att måla o hjälp dej det kan hon hon r stor nog mina har hjälpt mej flera ggr .