söndag 5 februari 2017

Melodifestivalen, min åsikt




Hasse Andersson, Clara Henry, David Lindgren, Melodifestivalen 2017 
Årets programledare var väl inte så väldans jättebra,
Elin reagerade på "fucking" å jag såg i Aftonbladet att hon inte var ensam om detta,

”Melo-fucking-difestivalen”, sjöng programledarna.
Nu reagerar tittarna mot öppningsnumret i Melodifestivalen.
”Pinsamt SVT! Riktigt pinsamt!”, rasar en arg förälder.

För övrigt gick det väl som jag trodde...


 Nano, Ace Wilder och Boris gick vidare, inte direkt förvånande,
nu tror jag dock icke att nån av dem har årets vinnarlåt.

De Vet Du - en blandning av Samir & Victor och lite Sean Banan 😋
att de gick vidare berodde troligtvis inte på att de sjunger så bra, 
eller att deras bidrag var fantastiskt.

6 kommentarer:

Therese sa...

Tack för resumé, kikar på sib höjd när det är final tycker mest det är ett utdraget spektakel nu för tiden... men hade nog ändå sett om Luran fastnat för det. Satt i förrgår och tittade på Mandelmanns gård med Bogge tex 😜😂 kram!

Ama de casa sa...

Jag reagerade också på det där med fucking. Helt onödigt kan jag tycka och en nedvärdering av Schlagern av programledarna redan i inledningen.

Rätt låtar gick vidare förutom bilen - om blandningen tyckte vi lika du och jag :-)

Tror inte heller att vi har hört den slutliga vinnaren än.

Ami sa...

Vi såg inte melodifestivalen, så jag kan inte uttala mig :)
Ha en trevlig söndag!
Kram

Znogge sa...

jag tyckte att första programmet var rena bottennappet och Änglahund var bäst.

Kram

Anonym sa...

Tänk, jag reagerade precis om Elin och det är riktigt dåligt av SVT ha med de orden i ett familjeprogram.

BP sa...

Skriver som jag gjorde hos Ama - tack för uppdateringen! Bra att ha bloggare som ser till att jag ändå hänger med utan att ha sett programmet. Programledarna vet jag inte ens vem de är så...

Å f-ordet hör inte hemma i ett familjeprogramm. Ja, egentligen hör ordet inte hemma någonstans.