lördag 11 februari 2017

Melodifestival, deltävling 2


Mariette
”A Million Years” sjungs av Mariette,
Årets nykomling 2015 

Kvällens startlista bjuder på både schlagerrävar och nykomlingar,
vem går vidare och vem får lämna...

Benjamin Ingrosso kör en enkel, lite dressad, outfit. 
  Good Lovin' sjungs av Benjamin Ingrosso

 Jag har faktiskt aldrig hört Benjamin Ingrosso sjunga tidigare,
men jag kan väl inte påstå att jag anser mig ha missat något,
enligt mig är detta inte ett vinnande bidrag,
men kanske sitter det folk runt om i landet som gillar just honom.

Roger Pontare ställer upp i Melodifestivalen för 5:e gången med låten Himmel och hav. 
Roger Pontare, "Himmel och hav"

Roger Pontare är... Roger Pontare och Yes han levererar... eller?
Jag gillade ”När vindarna viskar mitt namn”, frågan är om årets bidrag är lika bra?

Så här säger Roger Pontare själv:
– Om inget fallerar så kommer det här att bli jättebra och räcka långt, om man säger så. Förmodligen till en finalplats, det känns så. Känslan brukar vara rätt att gå efter, säger Roger Pontare.

  Etzia - har kanske en chans, jag gillar det lilla jag hört.

Allyawan - jaa... vem vet?

 Dismissed - Ola Salo är låtskrivare åt Dismissed, så kanske... 
 Gruppen brinner för HBTQ-frågor och beskrivs ofta som ett galet liveband som väcker uppmärksamhet vad de än tar sig för.

 Lia Ajax 

Lisa Ajax - Jo, denna gillar jag... trots fuck-ordet 😜

Lisa Ajax omtalade låttext har varit en stor snackis före kvalet i Melodifestivalen i Malmö.
Låten I Don't Give A innehåller ordet "fuck" tio gånger. 
Det är inte tillåtet i Eurovision, men fritt fram i Melodifestivalen. 

Trots att ordet ”fuck” upprepas hela tio gånger i ”I Don't Give A” 
tycker Joy inte att man ska använda ett fult språk i onödan. 
Nu jobbar låtskrivarna på alternativa ord och fraser som skulle kunna användas istället.

Bildresultat för melodifestivalen




 Om jag nu förstått det hela rätt så ska tydligen programledaren 

David Lindgren göra kvällens största succé då han kör en nakenchock.


David Lindgren strippar.
 
 – Det här är pappakroppen, helt inne 2017! säger David Lindgren 
efter att ha uppfunnit pappakropps-nakenchocken i showen 
och river ner genrepsfredagens klart högsta jubel från publiken.


Melodifestivalens app-ikon.

Nu kör vi... klockan är 20.00

6 kommentarer:

nalta norrland sa...

Enligt min ringa mening så är kvällens startfält riktigt klent 🙀

ullie sa...

ja du idag blev det precis som ja sa vilka som gick vidare o vilka som till final direkt . konstigt men tja vet inte men sa att benjamins låt kan ju vinna allt bara på hans scen vana så tänka på ja sa det först he he

jodå tjejerna fick låna utrustning så de kunde pröva felicia gillade men inte ebba så ja blir nog ingen mera gång då vi inte är intreserade heller . längre.

kramar raring

deninrekampen sa...

Sv: tyvärr blev psykologen sjuk, så det blev lite jobbigt. Men känns lite bättre nu som tur är! :)

Hur mår du? Hoppas du har en bra helg! Kram

BP sa...

Har inte sett den deltävlingen heller. Men inside information av dig, Ama och Susjos lutar åt Mariette, som jag aldrig hört talas om. Den enda jag känner av deltagarna är Pontare som ni alla verkar så förtjusta i. Jag klarar bara inte av karln - får gåshud fast tvärtom om du förstår vad jag menar;-)

Lapplandsjäntan sa...

Spännande fortsättning följer med andra ord! Jag har inte sett någon Melodifestival alls i år än så länge. Känns trist att titta själv och då det oftast bara är jag och kattrackarna hemma om lördagskvällarna så blir det att jag fastnar i att göra något annat istället. Synd att de inte sänder deltävlingarna i radio! Då hade jag åtminstone kunnat lyssna medansvar jag sitter och grejar i köket.

Svar, Ja vad ska vi nu hitta på? 😜 Jag har en del lösa förslag jag filar på åt mig själv just nu, får se vad jag lyckas komma fram till av dessa flyktiga idéer 🤔

Ama de casa sa...

Tyvärr gick ju inte Pontare vidare, men den som var allra bäst var helt klart David :-D