lördag 11 februari 2017

Målgång... Hurra för mig,

Må Bra 2017


 

Jag skrev så här 1 januari 2017:
Den 26 februari, om 8 veckor går Vasaloppet från Sälen till Mora,
Vasaloppet är en sträcka på 9 mil, Mitt mål är att jag från och med idag 1 januari 
till och med 26 februari ska ha gått 9 mil.

 


Nu så har jag kommit till sanningens minut,
YES det gick så mycket snabbare att nå målet,
att gå 9 mil tog mig ungefär 5 1/2 vecka.


  • Vecka 1 har jag gått 14.83km (1 - 7 januari)
  • Vecka 2 har jag gått 17.40km (8 - 14 januari) 
  • Vecka 3 har jag gått  16.95km  (15 - 21 januari) 
  • Vecka 4 har jag gått 18.4km (22 - 28 januari)
  • Vecka 5 har jag gått 15.3km (29 januari - 4 februari)
  • Vecka 6 har jag gått 11.1km  (5 - 9 februari)



 Jag har under dessa sex (6) veckor 

gått 93.22km, alltså 9 mil 3 km 

 

 

Promenad onsdag 8 februari





Som Ni ser har det varit otroligt soligt och fint... vårvintern är fantastisk


 Promenad 9 februari

 






 



 Nu har jag nått målet och alltså har jag klarat denna första utmaningen,
första utmaningen för 2017 och ett steg i riktning mot Må Bra 2017

Vad mitt nästa mål/utmaning blir... det vet jag faktiskt inte.

Men jag är rätt nöjd av att ha gått dessa 9 mil,
jag klarade av mitt mål,
och jag tänker vara glad över detta.


 

9 kommentarer:

Annie sa...

Såklart Du ska vara nöjd, det är ju jätte bra gjort! :)
Heja dig verkligen<3
Bra kämpat av dig :)

Sv: Jag ska arbetsträna på att Katthem här utanför staden ;)
Finns 2 katthem här, och jag ska va på det ena :)

Hoppas du får en hyfsat bra lördag!

Kramar

znogge sa...

Ett jättestort GRATTIS till målgången! Så bra jobbat och snabbt gick det också :D Nu får du klura vidare på nästa men unna dig att njuta av segern också!

Kram

Ami sa...

Ett jätte Grattis till dig :)
Stor kram!

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till dig - duktiga du! :-) Du kanske ska vända om och gå tillbaks till Sälen nu?

Ha en fin lördag!

"LillaSyster" sa...

Grattis!! =)
Jag har 2,1 mil kvar - sen är jag klar med Ica klassikern.
Idag sjunger fåglarna att det är vår.... men det är det inte. Ha en bra lördag och ikväll får du och Elin bänka er och titta på Mellot! Kram

Veiken sa...

Underbart att du har spräckt målsnöret. Du är duktig som bara den. Vackra bilder med solen som visar att ljuset är på väg! Kram

Lapplandsjäntan sa...

HURRA HURRA HURRA HURRA!
Starkt jobbat! Vilket fantastiskt roligt och givande initiativ du tog med Vasaloppet - tack för det och för sällskapet längs vägen!
Även jag är nu i mål, med 92,18km. Hoppas ni får en skön och vilsam helg. Kram!

BP sa...

Du ska inte bara vara glad utan oerhört stolt över dig själv också. Jag är iaf stolt över dig!!! Å nej, jag ska inte upprepa det jag skrivit tidigare. Men det finns ju faktiskt några roliga "lopp" tills Vasaloppet går av stapeln den 5 mars!!!

Nilla sa...

Det är klart att du ska vara nöjd �� kram