lördag, februari 04, 2017

Ikväll drar festen igång...


Artisterna i första deltävlingen i Melodifestivalen 2017. 
 Artisterna i första deltävlingen i Melodifestivalen 2017

Det blir stor stjärnkavalkad när Melodifestivalen drar ut på turné 2017. 
Startfältet innehåller både Loreen och Charlotte Perrelli, 
två vinnare av Eurovision Song Contest. 


Charlotte Perrelli 

Bild på Loreen, som sjunger ”Statements” i Melodifestivalen 2017. 

Ikväll, lördag 4 februari så sitter jag å Elin å myser framför tv:n kl 20

Min åsikt så här innan tävlingen drar igång,


 Nanos bidrag som som beskrivs av Christer Björkman  som en ballad, 
men med ett driv,
är ett av kvällens bidragen som kan ta sig vidare.

Boris René är en favorit, jag gillar låten. 
Jag hoppas han går vidare.

Adrijana - nej, jag gillar inte hennes bidrag.

Dinah Nah - nej, inget för mig. 
Men låten kan vara bättre då man hör längre än 1 minut.

De Vet Du - kanske, jaa jag har ingen riktig uppfattning.

Ace Wilder - jag gillar ju hennes tidigare musik... 
Yes, jag tror hon kommer att gå vidare.

Charlotte Perrelli - hon är duktig, 
men nej jag har inte henne som favorit.


Hasse Andersson, Clara Henry, David Lindgren, Melodifestivalen 2017 
Det är dessa tre som leder tävlingen.
  Hasse Andersson, Clara Henry och David Lindgren, 
programledare för Melodifestivalen 2017. 


Bildresultat för melodifestivalen 


Bildresultat för melodifestivalen 

7 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Programmet som delar vårt land i två delar eller fler =) Du menar att du har hört lite på låtarna innan det hela ens dragit igång.... jag känner att jag tappat kollen över mellofestivalen. =) Men vem vet, jag kanske sitter där i kväll och lyssnar, kollar in kläder eller avsaknad av vettiga kläder - det finns mycket att uppleva runt denna schlagercirkus! Eller så nöjer jag mig med att se vilka som ska tävla då alla delmoment är slut. Vi får se vad vi känner för kl 20, men då vet jag vad du och Elin gör! Ha en bra eftermiddag, här kommer det just nu försenad julesnö. Kram

znogge sa...

Jag har inte lyssnat men jag brukar gilla Boris René så jag hoppas på att han håller måttet. Pirelli är jag ärligt talat trött på. Nåja, i kväll vet vi.

Kram

Ama de casa sa...

JAAAA!!! ÄNTLIGEN!!! Nu drar det igång :-)

Och du, det finns en tredje vinnare med i år också. Pontare vann tillsammans med Marie Bergman och låten "Stjärnorna" nån gång i förhistorisk tid :-)

Annie sa...

Jag kollar faktiskt inte på det längre ;) tittar hellre på annat ;)
Eller är kreativ hihi, sånt flyt nu :)

Hoppas Din kväll blir bra<3

BP sa...

Så du är lika galen i Mellon som AMA och Susjos, som finns på plats i Göteborg - Susjos alltså, inte AMA;-)

Känner iaf igen tre namn - Charlotte Perrelli, Loreen (gillade hennes vinnarlåt för några år sedan) åsså Pontare (enligt AMA) som ger mig ståpäls fast åt fel håll om du förstår hur jag menar.

Mello och ESC är lite som fotboll - de förbrödrar eller om det var försystrar.

Enjoy!

Veiken sa...

Gick de rätta låtarna vidare tycker du?? Jag ska eventuellt kolla lite på SVT-play idag... Kram

"LillaSyster" sa...

Vad gulligt av dig att köpa för till mamma. Snart är det dags att gå ner i källaren och väcka femöringarna, men jag väntar lite till.
Ha en bra söndag!