söndag 26 februari 2017

Det går tungt


I söndags för en vecka sedan avslöjade jag mitt nya mål,

jag har tänkt Vätternrundan... 

ett cykellopp, men jag har alltså tänkt gå sträckan 30 mil,

med start 19 februari och målgång 25 juni.


 

Nu har ju det varit tungt, riktigt tungt en tid,
jag har inte kunnat gå de promenader jag hade planerat,
det har liksom inte gått min väg... det har varit lite för mycket värk.

Men även om jag har känt mig frestad att ge upp,
så... never in my life, jag funkar liksom icke så,
har jag nu sagt att jag ska fixa Vätternrundan... så YES, 
det är ju bara å kämpa, kämpa 😊

Jag har under veckan bara lyckats ta mig ut på promenad tre gånger,
men tre gånger är ju bättre än noll... försöker tänka positivt 😛
jag är ju väldans bra på att tycka jag misslyckas, att jag är dålig,
men jag ska försöka bli bättre på att säga att jag faktiskt är rätt bra.

Under vecka 8 har jag bara tagit mig 8.68 km, så joo det är långt kvar.

 

  


Bilder från idag, jo men visst idag har jag å Bullen gått en promenad.


Kort sagt kan jag väl säga att kondition är en färsk vara.

Det var tungt å det var jobbigt, men vi gjorde det... jag ger inte upp.






Planen var ju att jag skulle gå samma sträcka varje söndag,
hade ju tänkt att det skulle då vara möjligt å se hur världen förändrades,
från vinter och snö till vår och grönt.

Men jag orkade faktiskt inte gå samma lika promenad idag som förra veckan.

Jag får helt enkelt ta detta en annan dag.

Nu är det ju så att min vecka startar söndag och avslutas lördag, 
så dagens promenadbilder ja de hör till vecka 9.

Nu hoppas jag på bättre mående och på fint väder.



9 kommentarer:

Ami sa...

Du är duktig som kämpar på! Men sätt upp små mål åt gången :)
Kram och lycka till

BP sa...

"I wish you all the luck in the world! You are worth it because you deserve it!" Den gamla l'Oréal slogan älskar jag och den passar iperfekt för dig tycker jag.

Å jag är fortfarande övertygad om att du klarar Vätternrundan. Men en sak tänker jag säga/fråga: Har aldrig varit i Åsele, så jag vet ju inte hur många olika stigar, vägar och elspår du kan nyttja. Men en sak vet jag - att gå samma sträcka fler gånger gör mig totalt "osugen" om du förstår vad jag menar. Jag vill hellre se/höra på nå't nytt när jag är ute. Så ett enkelt tips från mig som ju är asfaltbonde: Sätt stegmätaren på och variera dina promenader mera. Då ökar motivationen och du glömmer kanske värken en liten stund.

Å du - du kommer att klara det!!!

ullie sa...

i wish you luck <3 Alltså jag tycker du är sååå duktig . ja orkar ju inte gå alls långt. får så ont så då haltar ja o kan inte gå alls. det är riktigt jobbigt på jobbet nu får se hur länge jag orkar men du är såååå bra Glöm inte det en riktigt kämpare <3

fin mådag min sköna vi hörs va ? kram nu natti kl är 01.20 så tja kanske dax

FREEDOMtravel sa...

Du kämpar verkligen på bra! Vi hejar på!!! Önskar en bra vecka!

"LillaSyster" sa...

Det ordnar sig säkert! Annars får du göra som jag gjorde på ett cykellopp (för många många årsedan, anmälde mig till långa rundan för att det var bättre starttider där, men sen cyklade jag den kortare varianten. Gissa vem som var först i mål! Det finns ju halvvättern att byta till - även om du vill ta långa vägen. Lyssna på kroppen! Kram

Ama de casa sa...

Klart du grejar det - heja, heja! Du är så duktig på att INTE ge upp! :-)

Therese sa...

Jag tycker att du gör det bra och är en vinnarskalle som kämpar på trots motgångar och måendet, det visar att 2017 ändå har stor potential att bli ett år då du tar kommandot över måendet <3 Har varit inne och läst/följt dina uppdateringar via telefonen men varit för lat och orkeslös att kommentera, har allt fokus på att leverera diverse saker inom ramen för jobbet och så sedan rodda här hemma så de sociala medierna har fått stå tillbaka, förr blev jag stressad, men nu var det bara skönt. Dock sakar jag ju er mina vänner så nu gör jag en runda och lämnar lite livstecken <3 KRAMAR

Lapplandsjäntan sa...

Precis som du säger - bättre tre dagar än inga! Toppen bra att du försöker påminna dig själv om att tänka snälla saker om dina prestationer, istället för att ha fokus på vad som känns som tillkortakommanden. Fortsatt lycka till - det här kommer gå toppen!

Nilla sa...

8,68 km är inte bara. Du har ju det tufft med värk och elände och då är det starkt att gå så långt. Kram