onsdag, februari 08, 2017

2015 - 2017, 100% förbättring


100% förbättring

Först så vill jag bara berätta hur jäkla bra jag är 😊

Nu kanske Ni tror att jag fått ett slag i huvudet å liksom bara svamlar,
men nej då, jag är helt ärlig... jag är ju faktiskt bra.

Sedan jag skrev detta blogginlägg: Första promenaden i Februari, 7 februari 2015,
alltså för nästan exakt 2 år sedan så har det blivit en 100% förbättring.

 
Frost februari 2015

Då när jag började med 100 promenader till Midsommarafton, ja då var det tungt,
jag var nöjd om jag lyckades ta mig 1 km, eller var ute å gick i 20 minuter,
jaa som Ni kanske förstår tog det då mig nästan 20 minuter att ta mig 1 km.

Helt jäkla galet.

Den lille Frost, som inte längre är så liten, har blivit sex månader,

nu är det dax för honom att skärpa till sig, 

kamma luggen och börja uppföra sig,

nu kommer han inte längre undan med att vara söt.

Texten under bilden här ovanför skrev jag alltså för två (2) år sedan.

 
Frost februari 2015 

Men för att nu återgå till dagens datum, alltså februari 2017,
så YES jag har alltså blivit 100% bättre.
Förutom att jag nu vanligtvis klarar av att gå promenader i princip varje dag,
så har jag nu upptäckt att jag går 1 km på lite drygt 10 minuter,
så min gamla regel som var minst 1 km eller 20 minuter gäller icke längre,
jag som behövde minst 20 minuter på mig för att ta mig tur & retur ner till bostadsområdet
- där vår postlåda bor -
ja nu hinner jag alltså dubbelt så lång sträcka på samma tid som jag gjorde då.

 
bild februari 2015

 


  
bild januari 2016 

Så YES fatta Ni hur jäkla glad å stolt jag är,
jag har alltså... visst det tog två (2) år,
men jag har lyckats med min plan, att med promenader förbättra livet,
jag har inte blivit sämre, jag är inte sängliggande,
jag behöver inte mer hjälp, jag klarar mig själv,
helt tvärt emot vad läkare/sjukgymnast siade om min framtid.

 
Ett liv i balans


  
bild april 2016

 

Nu tror jag att en anledning till att jag mår bättre är
 att jag för drygt ett (1) år sedan
opererade bort den där tanden som ställde till en massa problem, 

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken HÄRLIG läsning! Stor eloge till dig! Gillar speciellt att du säger att du hinner dubbelt så långt på den tiden istället för att säga att du går sträckan på halva tiden. Om du förstår hur jag menar :-)

Härliga Frostbilder!

BP sa...

Stort, stort GRATTIS till dig! Fantastiskt jobbat och du ska vara otroligt stolt över dig själv. Dessutom gillar jag att du hela tiden sätta ribban högre och lägger upp nya mål som du alltid överträffar. Bra jobbat! Fortsätt med det:-)

"LillaSyster" sa...

Solskenshistoria idag! Himla bra jobbat, man ska inte alltid tro vad andra säger och det har du bevisat! Fortsätt framåt och med nya bra mål! Kram

znogge sa...

Vilken härlig läsning och så bra jobbat av dig! Jag har följt din blogg ett tag och jag har noterat att det är inte alls lika ofta som du mår dåligt vilket verkligen är positivt. Kul dessutom att du faktiskt överbevisade den där negative läkaren!

Kram

Therese sa...

Vilken seger! Förstår att du är glad och nöjd! Och det ska du vara med all rätt 👍🏻💕

Ami sa...

Så roligt att höra! Jag är så glad för din skull :)
Stor kram!

Nilla sa...

Men åh vad glad jag blir av ditt inlägg. Tror också den där tanden ställde till det en hel del men förringa inte din egen insats. Du jobbar hårt varje dag �� kram

Lapplandsjäntan sa...

Snacka om Må Bra inlägg! Duktig du är som uppmärksammar dig själv på dina framsteg! 😘🎉 Det är något jag får jobba på att ta efter.

Veiken sa...

Ett stort jättegrattis! Du är precis så jäkla bra som du skriver! Jätterolig läsning! Kram