tisdag, januari 24, 2017

Vasaloppet, ny vecka



Söndag och ny vecka, 

Yes min vecka börjar söndag eftersom 1 januari var en söndag,

Nu har jag alltså gått mot Mora (Vasaloppet - 9 mil) under 22 dagar.

Under de tre första veckorna har jag tagit mig 48.68 km.

Jag har ibland fått sällskap på färden... Js dotter C har följt med,
ja även C har som mål att ha gått 9 mil till söndag 26 februari (vecka 8).

Förutom vårt mål att vi ska gå Vasaloppet/9 mil så har vi ett annat gemensamt mål,
nämligen att 2017 ska bli ett MÅ BRA ÅR.

Jag å C har tillbringat det mesta av vår vakna tid ihop sedan hon kom på lördag förmiddag,
till dess hon körde hem till Umeå i morse,
vi har skrattat så vi gråtit och vi har pratat, druckit mängder av kaffe och
jaa vi har gjort det mesta tillsammans.

Söndagens promenad











Och YES vi har båda två var sin kamera runt halsen å vi kör Runkeeper i mobilen,
för det är ju så att utan bilder och Runkeeper som visar hur långt vi går gills inte promenaden.

Jag fick ett sms från C under eftermiddagen,
hon var på IKEA å funderade på om IKEAvandring gällde som promenad...

 Denna vecka, vecka 4, är mitt mål 15km,
egentligen hade jag tänkt nöja mig med 10 km,
men eftersom vi hann gå relativt långt söndag & måndag 
så skulle 10 km gräns sätta stopp för fler promenader under denna vecka 
som faktiskt har ytterligare dagar kvar.


11 kommentarer:

Anonym sa...

söndags promenaden såg trevlig ut.
ha en fin tisdags kväll min vän
kraam

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

kommentaren var från mig

BP sa...

Himla kul att C och du kommer så bra överens! Å Elin verkar ju också gilla C:s sällskap. Jätteroligt! Du verkar vara riktigt peppad och ambitiös med Vasaloppet! Är otroligt stolt över dig. Å eftersom du nu också vill vara med i Sannas fototema "stå" den här veckan så blir det ju ytterligare en dimension under promenaden. När jag tittar på dina bilder idag, ser jag minst fyra exempel på stående "föremål" - två hundar, C och huset. Lätt som en plätt alltså;-)

znogge sa...

Ni är bäst! så bra kämpat och visst blir man peppad av sällskap :D

Lapplandsjäntan sa...

Kan meddela att jag inte räknade IKEA 😜😂 Även om det enligt automaträknaren blev en hel del steg och kilometer haha. Tack för i helgen! Mvh Stjärnskottet 😘

"LillaSyster" sa...

Du klarar säkert 15 & bra att ha en kompis som har samma mål! Roligt att träna ihop med någon även om ni inte bor nära varandra. Jag ska gå ikväll, nu har jag simmat innan jobbet. Kram

Annie sa...

Jag tycker du är jätte duktig med dina promenader, kul att ha sällis också! ;)
Må bra år låter också riktigt bra, Du är en kämpe :)

Sv: Tack så mycket ;)

Kramar**

Ama de casa sa...

Så bra att ni har samma mål och peppar varandra!

Och givetvis gills ju en IKEA-promenad - så länge hon har runkeeper och fotar Billy bokylla :-D

Days by Johanna sa...

Härligt med besök av C :)

Days by Johanna sa...

Tack för kramarna <3

Ami sa...

Så duktiga ni är! Och det märks verkligen att ni trivs bra tillsamman :)
Kram