söndag, januari 15, 2017

Söndag, uppdatering/sammanfattning - Vasaloppet


Ett av mina mål är ju att jag fram till 
Vasaloppet Öppet Spår söndag 26 februari, 
 ska ha gått gått nio (9) mil,  detta på åtta (8) veckor




  • Vecka 1 har jag gått 14.83km (1 - 7 januari)
(Sälen - Smågan 11km, Smågan - Mångsbodarna 13km)
  • Vecka 2 har jag gått 17.40km (8 - 14 januari) 
 (Under dessa två veckor har jag sammanlagt gått 32.23km)

(Jag är nästan framme i Risberg, 35 km efter starten i Sälen)

(Planen är att jag till nästa vecka ska kommit fram till Evertsberg 
47km efter starten i Sälen, det innebär att jag bör gå 14.77 under vecka 3)


Bilder torsdag 12 januari

Vi har fått  lite mer snö.. det har väl kommit närmare 2dm,
jag skulle tro vi har runt en halvmeter snö nu... uppskattningsvis,


 




Bilder lördag 14 januari

 Igår lördag var det aningen fryskallt,
omkring minus 17 då jag gick ut med Frost,
vid 22tiden igår kväll visade termometern minus 25,







Försök fokusera på de positiva känslorna!!


Jag fick en bild från Elin som upptäckt snapchat nu när hon blivit med mobil...

 
En söt Elin från igår lördag



Skickat från min iPhone

12 kommentarer:

Ama de casa sa...

Så duktigt skidat av dig! :-) Det blir verkligen ett härligt ljus i bilderna där i snön.

Rolig bild på Elin! :-)

BP sa...

Måste säga att jag är oerhört imponerad att du inte bara har gått så långt utan att du överhuvudtaget sätter din fot utanför dörren i 18 minusgrader. ELOGE!!! Om du fortsätter i det promenadtempot tror jag att du inte bara hinner gå nio mil utan även hinner med Tjejvasan;-)

Snapchat-bilden på Elin är verkligen söt. Ytterligare en rolig leksak för barn efter Pokémon Go, eller om Snapchat har funnits före Pokémon - ingen aning;-)

"LillaSyster" sa...

minus 25 burr så kallt. Bra gjort att av dig att ändå ge dig ut på promenad. Jag kom hem igår efter tre veckors semester på Gran Canaria så jag är nu van vid plus 25! Kan säga att det var kyligt med bara minus fem idag då jag åkte till affären. Det går bra för dig med vasaloppsmålet tycker jag! Ha det gott! Kram

ullie sa...

skatterna älskar snap är o göra alla tokigheter :D

Alltså du är sååå himla duktig . min syster säger va skulle ja gjort utan hunden hon går ju oxå minst en mil om dagen me hunden oxå
Fina frosty ni är ett bra team bra me gosiga vovvar

fin tisdag raring kramar

znogge sa...

Riktigt bra jobbat av dig och du är verkligen på väg! vilken fin bild på Elin :D

Kram

Lapplandsjäntan sa...

Hejja Hejja! 👏😘

Lapplandsjäntan sa...

Hejja Hejja! 👏😘

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

söta lilla Elin.
Bra du kämpar med träning och dina mål - härligt att se.
all motion är bra.
Hoppas du får en mysig kväll nu ska jag lata mig på soffan efter en dag full med städning kram

Therese sa...

Så söt bild på Elin! Och hejja!!! Du är skitduktig med promenaderna 👍🏻💕🐶

Nilla sa...

Fy bubblan så kallt men mysigt med snö.Du är så duktig som knatar på. Kram

deninrekampen sa...

Sv: Blir så rörd! Tack fina du! Kanske behövde denna pausen för att se hur många ni är som uppskattar mig och min blogg! :) <3

Så söt Elin är! Snapchat är roligt när det kommer nya sådana filter hihi

Hoppas du haft en bra helg och får en bra start på den nya veckan! Kram! <3

Veiken sa...

Vilken Vasaloppstjej du är! Grattis till att du är på väg mot mål med stora steg. Jättefina vinterbilder! Du lär väl inte frysa när du rör på dig så mycket! Kram