torsdag 5 januari 2017

Promenad & kyligt väder

Onsdag 4 januari,
Det blev aaningen fryskallt igår onsdag,
drygt minus 20 när jag å Js dotter C var ut med the dogs,
så pass kallt att både min kamera å Cs kamera bestämde sig för att lägga av.

Vi gick dock nästan 3km igår,
ska jag nu ta mig 9 mil till den 26/2 så är det ju bara å kämpa, kämpa.



Trots avsaknaden av bild på Bullen så var även han med,
då vi av olika anledningar var tvungna att "byta hund" blev det så att C gick med Frost,
å jag fick tampas med en bråkig Bullen.

Nu var det dock så att tydligen klarar våra kameror inte av den stränga Norrlandskylan 😜
både min kamera å Cs kamera lade av, var typ döda.

Det var ju liksom därför det icke blev nån bild på Bullen tagen,
min kamera lade helt simpelt av.

Torsdag 5 januari,
När jag var ut med The Dogs kl 9 visade termometern på minus 32,
aaaningen fryskallt,
det blev faktiskt så att jag å Frost återvände till sängen och klev inte upp förrän vid 11tiden.

Vis av gårdagens ofungerande kameror tog vi icke med nån kamera idag då vi gick ut med The Dogs,
vi tog bara med oss mobilerna å tänkte att jo men yes det fungerar ju det oxå... trodde vi 😏
Nu var det ju inte alls så... varken min iPhone eller Cs Samsung klarade av det bistra Norrlandsklimatet... båda mobilerna lade av å blev typ döda, så inte direkt nån mängd bilder idag heller... svårt att fota då tekniken inte klarar kylan.
Även denna dag blev det ungefär 3km.

Mobilbilder, både från iPhone & Samsung

En Frost hemma på vår gård precis innan vi startade vår promenad.


Här ser Ni bildbevis på att vi tappert kämpade trots kylan.


Bullen


Där uppe i backen skymtar jag å Frost.

Jag tycker faktiskt vi har gjort det riktigt bra som trotsade kylan å faktiskt har gått promenader med The Dogs trots allt.




Skickat från min iPhone

6 kommentarer:

Miranda Frings sa...

God fortsättning på Er ❤ Jag håller mig inne då mina lungor inte pallar kylan. Heja dig som rör på dig. Det här kommer du att fixa! Ha ett fint slut på veckan 💕

Lapplandsjäntan sa...

Ut på tur, aldrig sur! Men lagom frusen om ögonfransarna 😜😁

znogge sa...

Vilka bistra temperaturer! Jag som tycker att -6 är kallt...

Kram

BP sa...

Minus 20 och minus 32 grader????!!!!! Tycker det är beundransvärt att ni överhuvudtaget satte fötterna utanför villan. Det gjorde inte jag vid 14,5 minusgrader kan jag säga. Men har man hund så är man ju så illa tvungen att gå ut antar jag. Är sååååååå glad att jag slipper - ha hund och att gå ut alltså;-)

Att ni orkade hela tre kilometer är helt fantastiskt - stor ELOGE här.

Tror dig - trots delvis avsaknad av bildbevis. Men jag förstår era mobiler - i sådana temperaturer fungerar jinte jag heller;-)

Ama de casa sa...

Minus TRETTIOTVÅ??? Och ni gick ut? Att ni ens försökte är beundransvärt!

Här har vi i och för sig också lite drygt trettio grader, men på plussidan. Rätt jobbigt det med... ;-)

Kul att båda hundarna är ute tillsammans, även om Bullen verkar krångla lite.

Ami sa...

Oh, jag hade absolut inte gått en långrunda i den kylan!
Stanna inne och mys i stugvärmen i stället. Och spara långpromenaderna tills det blir lite mildare väder :)
Kram och trevlig fredag!