måndag 16 januari 2017

Måndagmorgonen




Skickat från min iPhone

Det händer otroligt sällan vi äter ugnspannkaka ja vi äter typ aldrig pannkaka...
 pannkaka är helt enkelt inte vår vardagsmat.

Men ibland händer det 😜 i torsdags blev det helt otroligt ugnspannkaka till middag 😀

Något som händer oftare är alla dessa sjukhusbesök 😢 när Ni nu läser detta blogginlägg så är vi förhoppningsvis i Umeå på Universitets Sjukhuset,
9.50 ska Elin röntga sin vänstra arm,
den där hon bröt så olyckligt och komplicerat den 11 maj.

Vem hade kunnat tro att en bruten arm skulle bli så komplicerat och långdraget,
barn bryter ofta armar fick vi höra...
mm jo visst, det stämmer, men det är sällan det blir så pass olyckligt och allvarligt.

Hur som haver barnet kärt...

Vi ska träffa ortopedläkare kl 10.50 och då får vi veta om det blir operation eller inte,
jag hoppas verkligen att det icke blir operation,
men samtidigt ska ju Elin bruka sin arm i många år till och då bör den ju vara funktionsduglig.

Förutom Sjukhusbesök så ska vi umgås med Elins storasyster C,
hon bor ju i Umeå så bäst att passa på då vi är i samma stad 😶

Återkommer med uppdatering i morgon tisdag, förhoppningsvis med goda nyheter.

18 kommentarer:

znogge sa...

Håller en tumme för att det blir ett positivt besked i dag. Operation vill man verkligen helst slippa men som du skriver så ska Elin använda sin arm i många många år till.

Kram

Ama de casa sa...

Håller tummarna för att det blir ett bra besked idag!

Ugnspannkaka... Minns inte ens när jag åt det sist - såg himla gott ut :-)

Ami sa...

Hoppas, hoppas att det blir ett bra besked ni får!
Kram

BP sa...

Håller också tummarna att Elin slipper ytterligare en operation.

Ugnspannkaka har jag faktiskt aldrig ätit. Vet inte ens hur man gör en sådan. Men jag måste säga att den såg otroligt fluffig och god ut!

Annie Jansson sa...

Å hoppas det gått bra för Elin idag! :)

Ugnspannkaka är ju så gott, det var längesen ;)

Kramar!

Annie sa...

Vart nog fel .. ska ju vara blogglänk ;)

deninrekampen sa...

Sv: Oh stackare, inte lätt när man har den ångesten! Jag lyckades somna tillslut!

Såklart jag håller tummar och tår för att det går bra för Elin!! Hur gick det för henne?

Tänker på er!

Kram!

"LillaSyster" sa...

Ja viktigast är att armen blir så bra som det bara går. Jag håller tummarna för att hon slipper en ny op.
Kram

Miranda Frings sa...

Hoppas det går bra med Elins arm. Åkte också till NUS. Trodde jag skulle få åka hem, men de höll kvar mig 😐 kram på Er 💞

Therese sa...

Håller tummarna hårt att det är ok och att Elin slipper op. Nu ska jag fixa fram semlor till ungarna och kvällsmysa, är en sådan vecka då pappan är borta från 1300 till 0000 så då brukar jag å ungarna försöka fördriva tiden bäst vi kan 😜

Days by Johanna sa...

Hoppas besöket hos doktorn gick bra så ni slipper operation.

Lapplandsjäntan sa...

Så kul att få umgås en dag! 😘

ullie sa...

Hej vännen håller tummarna att allt har gått bra idag ??

ja usch det r otroligt att kan bli så men har tyvärr har hört flera st som det gått så för
''hoppas nu då på det bästa
ja man sover som en kratta när man är orolig så är det ju
hoppas du får vila nu då kramar min vän

Freja sa...

Min syrra bröt armen när hon var typ 10-12 år, och den växte ihop fel. På den tiden var det ingen som brydde sig om det, så nu som vuxen dras hon fortfarande med den "lilla" skadan som gör att hon knappt kan vrida sin vänstra underarm. Bra att ni får hjälp!

Veiken sa...

När jag skriver detta vet ni hur det är med Elins arm. Jag hoppas verkligen att allt är ok! Som du skriver ska hon ha sin arm i många år framöver.
Det är längesedan vi hade pannkakor nu - gott! Kram

TantGlad sa...

Hoppas det gick bra för Elin .Är ju tisdag idag, så då får vi väl snart veta.

Ha det gott och kramar

Vano sa...

Samma här sällan jag äter pannkakor. Sist var som efterätt på Jensen's Bofhus.
Hoppas att det är goda nyheter från ortopeden.

Nilla sa...

Hoppas att det gick bra med Elins arm. Kram