tisdag 3 januari 2017

MĂ„ndag đŸ€” Ja det var ju igĂ„r👍


Denna bild var den första som mötte mig igÄr morse dÄ jag kollade Instagram.

IgÄr var jag med min mor till Lycksele,
vi var först och fikade - Ä yes jag lyxade till Ä valde att Àta Ärets första RÀkmacka,
kanske lite fel med tanke pÄ att jag ska undvika vitt bröd,
men jag tror pÄ att ibland mÄste jag unna mig
och det Àr vÀl sÄ att man kan Àta allt,
men inte alltid... 😋

Sedan var vi in pÄ Lindex och kollade Mellandagsrean,
min mor "fyndade" lite av varje och jag fann en bh till mig sjĂ€lv 👍
samt bl a en tisha till Elin,

Det blev Ă€ven en tur till Dollar Store dĂ€r min mor "hamstrade"  toapapper,
tvÀttmedel och annat sÄnt dÀr trÄkigt nödvÀndigt, bra Ä ha saker.

Jag nöjde mig med att fylla pÄ vÄrt ljus-förrÄd hÀr hemma,
tĂ€nda ljus tillhör ju min kvĂ€llsrutin 😊


Sedan blev det dÄ Sjukhuset,
jag följde min mor till rÀtt vÄning, rÀtt avdelning
och tog sedan hissen tillbaka ner till Centralhallen och Biblioteket,

Svar pÄ röntgen fÄr min mor om en vecka/14 dagar... ifall det nu inte Àr nÄgot allvarligt,
dÄ det pratas om en eventuell hjÀrntumör hoppas jag ju pÄ att de finner nÄgot annat fel,
typ nÄn form av Äldersrelaterad sjukdom... nÄgot som inte Àr dödligt.

Körde hem i skymning,
som Ni kanske vet sÄ ogillar jag mörkerkörning...
men det gick ju bra, vi tog oss hem utan problem,
dÀremot sÄ sÄg vi en bil som kört av vÀgen,
sÄdant gör ju att jag blir extra försiktig.



SÄ hÀr sÄg Elin ut igÄr dÄ jag kom hem,
hon var lite besviken eftersom hon hade trott att det skulle bli "korvkioskmat"
dÄ jag inte var hemma vid spisen, nu ville J inte Àta "korvkioskmat" sÄ dÄ blev det ju
bara för mig att fixa middag strax efter kl 18,
Nu blev dock Elin lite gladare dĂ„ det blev strips 😏
yes jag vet att det icke Àr bra med strips - jag sjÀlv Àter ju icke det,
men igÄr hade jag noll lust till mer avancerad matlagning,
och huvudsaken Àr vÀl att Elin & J blev mÀtta.


Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

Annie sa...

Jag tror faktiskt lite som du att det Àr bra att "unna" sig ibland.
Tror personligen att det blir svÄrare att hÄlla sÄnt om det blir massa förbud ;)

Hoppas Du fÄr en hyfsad dag idag onsdag :)

Sv : Tack sÄ mycket :)

Kramar**

znogge sa...

Nöden har ingen lag och efter gÄrdagens utmaningar sÄ förstÄr jag att du gjorde det lÀtt för dig. Ibland mÄste man faktiskt unna sig vilket gÀller sÄvÀl stora som smÄ!

Kram

BP sa...

Det blev ju en riktig "njutflykt" till Lycksele, speciellt för din mamma:-) Nu hÄller jag tummarna att det INTE Àr en tumör!!!
FörstÄr att du varken orkade eller hade lust att laga nÄgon avancerad mat efter dagen som gÄtt. HÀr tycker jag att J borde ha tagit initiativet och lagat mat Ät familjen;-)

ullie sa...

Fina bilder vÀnnen

hoppas besöket gick bra o nÀ ja gillar inte mörker körning heller ser som en kratta dÄ . men shcoppa onyttiga saker som ljus o sÄnt jaaaa tack =)

Ja hÀr Àr det oxÄ lat mat i bland mdÄ man helt enkelt inte orkar o det gör inget alls o vitt bröd .. ja unna dej det tycker ja gott bara du inte mÄr dÄligt

fin fortsatt dag vÀnnen kramar

Jasmine sa...

Vad gott med rÀksmörgÄs :D

"LillaSyster" sa...

RÀkmacka vad gott! Men ikvÀll blir det musslor. Kram

Ama de casa sa...

HÄller tummarna för att det blir ett jÀttebra svar pÄ röntgen!

Visst mÄste man unna sig ibland. SjÀlv har jag frossat i hummer dom sista dagarna dÄ det funnits bÄde pÄ menyerna och pÄ buffén. Det gÀller att passa pÄ! Men brödet skippade jag - tog extra hummer istÀllet :-)

God fortsÀttning!

Ami sa...

Hoppas nu din mamma fÄr bra svar pÄ röntgen!
Och visst fÄr man unna sig lite extra ibland. Och en rÀkmacka Àr alltid gott!
Och sÄ blev det lite shopping pÄ det ocksÄ!
Kram

Days by Johanna sa...

Hoppas ni fÄr bra svar pÄ undersökningen. Hoppas verkligen inte pÄ tumörer!!!

Ja det gick sÄ fort, skönt för mor hon slapp lida, man skall verkligen ta tillvara pÄ tiden, man vet aldrig nÀr det Àr slut.