fredag 9 december 2016

Torsdagens Bullen promenad


Även igår torsdag blev det en Bullen promenad,
och precis som i onsdags blev det en promenad utan att vi mötte upp Elin,
även igår torsdag gick Elin till mina föräldrar/morfar & mormor direkt från skolan.

Igår torsdag var jag nämligen till Sjukstugan på eftermiddagen, 
så Elin valde mormor & morfar i stället för att vara hemma själv.

Vi är lyckligt lottad som har mina föräldrar/morfar & mormor nära oss,
de har varit ständigt närvarande och alltid funnits i Elins liv.

Torsdagens Bullen promenad

 


 Ett julpyntat hus vi gick förbi på vägen hem

4 kommentarer:

Ami sa...

Det är verkligen mycket värt för barnen att de har sina mor/farföräldrar på nära håll!
Ha en fin kväll
Kram

"LillaSyster" sa...

Bullen ser ut till att må bra!
Egna struvor smakar mycket bättre än de köpta. Ja de påminner lite i smaken av munkar kanske men de här är inte kompakta utan väldigt spröda. Jag vet vad rullrån är, men har aldrig bakat det. Har inte något sådant järn. Det är ju som att äta nygjorda glasstrutar på sommaren på "bättre" glassrestauranger. Ett gammalt hantverk!

deninrekampen sa...

Sv: Om jag fattat det rätt, så är hen en person man inte alltid vet könet på, eller att det är oväsentligt vilket kön personen har. Alltså ett könsneutralt ord. Jag brukar använda hen när jag pratar om en person som jag inte vill någon annan ska veta, är en kvinna eller man eller vad personen nu är :)

Kram!

BP sa...

Som jag skrev igår - det är en otrolig trygghet att dina föräldrar bor så nära. Dessutom är det inte bara toppen för ELin utan också för din mamma och pappa. De kan hålla sig unga i sinnet och hänga med i "dagens ungdom".