torsdag 15 december 2016

Torsdag En jobbig dag

En julgran fann jag vid ingången till biblioteket på Lycksele Sjukhus,


Jag valde att sitta i biblioteket och vänta på min mor,
tyvärr blev undersökningen negativ... min mor hade hoppats på positivt svar,
nu blir det fortsatt undersökning... bland annat ska en skall-röntgen ske.



En tavla på väggen i korridoren mellan Centralhallen och Ögonmottagningen,


Efter sjukhusbesöket blev det wild å crazy shopping,

Jo men visst, det blev en heldag i Lycksele...
vi åkte hemifrån i morse efter det jag lämnat Elin på skolan å kom hem 6 1/2 timme senare,
jag som ogillar köra i skymning, i mörker fick ju kämpa både dit å hem.

Sjukhusbesöket tog alltså typ två timmar,
min mor mådde väl inte helt okey efteråt...
eller rättare sagt hon hade ont i sina ögon efter undersökningarna.

Vädret är kort sagt märkligt,
minus 15 grader kallt i morse då jag startade hemifrån till Lycksele,
på väg hem från Lycksele var det + 0 och regn,
det blev aningen halt ett par mil,
väl hemma hos mina föräldrar låg temperaturen på minus 10.

Några direkta julklappsinköp blev det dessvärre icke,
eller joo min mor köpte lite till Elin,
men för övrigt blev det bara det där nödvändiga jag köpte,
typ hushållspappar, toapapper,
tvättmedel å sånt som är billigare på Dollar Store än här hemma på ICA.

När jag kom hem gjorde jag enkel middag till Elin & Nea som varit hemma själva,
strips å korv, men de åt å verkade nöjda.

Sedan var det ju då karateträning kl 18,
så då skjutsade jag hem Nea samtidigt som jag lämnade av Elin på Sporthallen.

Efter detta har jag inte gjort mer än å stoppat i mig en skål Turkisk Yoghurt  toppad med hjortronsylt och kanel,  joo jag har ju smockat i mig min dagliga ranson av medikament oxå...
jag tar ju aldrig värktabletter ihop med bilkörning,
jag vill veta att om något händer i trafiken då jag är ute å kör,
ska det i alla fall inte bero på att jag är drogad.

Nu tänker jag typ krascha i soffan... på återseende en helt annan dag.


Skickat från min iPhone

16 kommentarer:

BP sa...

Ja, det var ju inget positivt ögonläkarbesök för din stackars mamma! Blev hon opererad för grön/grå starr förr eller!? Det kanske behövs ytterligare en operation.
Precis som du gillar jag inte köra i mörkret. Skyning är ok, men inte mörker, speciellt inte om det regnar, då man inte ser ett dugg.

Vädret är crazy här med. Det är väl "global warming" som drabbar oss... Maken åkte in till stan idag - ingen snö där inte. 16 km norr om stan i Täby är det både snö och en himla massa is överallt och betydligt kallare.

Höll precis på att skriva att Dollar Store måste vara en norrländsk kedja, då jag aldrig sett den i stor-Stockholm. Men sedan så googlade jag och såg att den visst har två butiker söder om stan. Då har jag lärt mig nå't igen. Blogglandia ser verkligen till att min allmänbildning ter sig om man säger så;-)

PS. Medan jag ändå var i farten googlade jag om Åsele respektive Lycksele hade en Lidl. Det har ni inte. Googlade bara för att tipsa om att deras hushålls- och toapapper är betydligt billigare än hos ICA. Ja, det är ju tanken som räknas, eller hur;-)

ullie sa...

oj vilken dag vännen här har det jobbats till halv sex nästan igår o idag över fyra helt slut me denna förkylning ännu o dumman knä så bara gnäll på tanten här så nu har ja me krascha i soffan trött

kramiz fina o vi hoppas väl på en bätre fredag då är ja ledig dessutom tjohooo

znogge sa...

Så tråkigt att din mamma inte fick något positivt besked vid undersökningen. Hoppas att vidare undersökningar inte visar något allvarligt i alla fall. korv och pommes brukar vara ett säkert kort så inte gick det någon nöd på tjejerna ;-)

Hoppas nattsömnen blir god!

Kram

ullie sa...

glömde säga jag AVSKYR oxå körai mörker skymning o ja ser skit dåligt
regnar det tror ja att ja kör i 20 typ hua

deninrekampen sa...

Sv: Tack för du röstar, du får gärna fortsätta med det om du vill :) <3

Oh vad ska du baka för något? :D

Stackars din mamma att hon inte fick så positivt besked och måste göra mer undersökningar :/

Det är helt okej med mig, hur e det med dig? <3

Hoppas du sover gott inatt! Kram!!

Annie sa...

Vad jobbigt för dig och din mamma med en sån dag :/
Förstår, jag kör helst inte i mörker och så. Känner även lika för det där med att ta tabletter ihop med bilkörning .. tar inte heller tabletter då.

Hoppas denna fredag blir iaf lite bättre för dig<3

Kramar till dig :)

ina sa...

Oj, jobbig dag <3
Och märkligt att temperaturen kan skilja femton grader bara på en dag???
Stora kramar <3

Ami sa...

Så jobbiga besked för din mamma :( Hoppas det ordnar sig för henne!
Förstår det blev en tröttsam dag för er alla!
Kram och trevlig fredag!

deninrekampen sa...

Sv: Ja det ligger något i det du skriver! :) Klokt! :)

Hoppas du har en bra fredag! Kram <3

Veiken sa...

Jättetråkigt att din mamma inte fick bra svar, Hoppas att det löser sig.
Lite trevligheter hann ni i alla fall med. Hoppas att du inte kraschade fullständigt i soffan. Kram

"LillaSyster" sa...

Tråkigt när beskeden inte är positiva. Håller tummarna för att det löser sig till det bästa.
Håller med dig om att det är jobbigt att köra i mörker, får jag välja så åker jag numera i dagsljus. Hoppas att din fredag varit bra. Trevlig helg! Kram

BP sa...

Svar: Inget inlägg från dig idag är väl lika med en skitsag till antar jag... Styrkekramen som kommer här kanske hjälper en aning. Hoppas det. Tack för din kommentar:-)

PS. Med tanke på hur bockarna ser ut/är gjorda av och vädret här är det liksom ingen idé att ens tänka på att tutta på bockfamiljen. Å med tanke på var den står - i Sveriges rikaste kommun med nästan noll brottslighet - så är risken/chansen att den brinner upp relativt liten om man säger så;-) DS.

ullie sa...

hej vännen jodå ja har ingen röst så bra ja va ledig. har städat o fixat idag så helgen blir rätt lugn hoppas ja
fin lördag min vän snart natti kram o sov gott

Annie sa...

Sv: Vad jobbigt för dig:(

Hoppas så att det kan lätta lite för dig<3

Kramar!

lenaiwales sa...

Tråkigt för mamma. Vi får hålla tummarna.
Verkligen märkligt väder. Här i Wales är det disigt och grått idag.Men inne är det mysigt.

Nilla sa...

Men så tråkigt för din mamma och jobbigt för dig med så klart. Kram