torsdag 29 december 2016

Sista tråktorsdagen för i år




Skickat från min iPhone

Helt galet å jäkligt skönt att 2016 äntligen är på väg att vika hädan
Sjukdom å skador/olyckor, tråkigheter har fyllt året
Som extra bonus i tråkiga besked fick J igår veta att han är uppsagd,
om typ 6 månader är han alltså arbetslös,
anledning är att VVSfirman inte längre väljer att ha en lokal filial
och därför får de två anställda lämna företaget

Förhoppningsvis blir 2017 bättre...

Jag har påbörjat en ny bok
- julklappsbok -
Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk
jag fick boken av Js dotter,

 Det hänger en ängel ensam i skogen

 Det hänger en ängel ensam i skogen är en gastkramande thriller 
som håller läsaren i ett järngrepp från första till sista sidan.  

Samuel Bjørk är pseudonymen för den norske författaren och musikern Frode Sander Øien. 
Han har tidigare skrivit två romaner i eget namn,  
Fantastiske Pepsi Love (2001) och Speed till frokost (2009). 
Han har även släppt sex album, 
skrivit fem pjäser och haft utställningar på ett flertal konstgallerier. 
2014 utkom hans spänningsroman Det hänger en ängel ensam i skogen på svenska, 
som blev en internationell succé. 
Uppföljaren Ugglan dödar bara om natten utkommer 2016.

 Samuel Bjørk

4 kommentarer:

Annie sa...

Nej vad tråkigt att höra.
Hoppas det ordnar sig! :)

2017 ska bli mycket bättre :) ;)

Många kramar!

znogge sa...

Det var verkligen ett tråkigt besked för J och jag för hela familjen. Syster min blev också uppsagd men hade turen att få ett nytt jobb direkt. Helt lätt är det inte.

Jag beställde raskt Björks båda böcker och har jag tur kan jag hämta dem redan i morgon.

Kram och god kväll!

Ami sa...

Men så tråkigt för J och er alla att han blev uppsagd! Hoppas verkligen det ordnar sig för honom!
Kram

BP sa...

Vilken snygging - i sista bilden alltså:-) Vet dock inte riktigt om jag är så sugen att läsa boken. Är troligen alltför insnöad på deckare;-)